اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

نیکوکاری در اسلام پشتوانه وعده‌های الهی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیکوکاری در دین اسلام را با ارزش‌تر از نیکوکاری با دیدگاه‌های انسان‌دوستانه دانست.

نیکوکاری در اسلام پشتوانه وعده‌های الهی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی ظهر امروز در همایش مدیران عامل قرض‌الحسنه هادی استان اصفهان گفت: بنیادهای نیکوکاری زیادی در دنیا وجود دارد، اما نگاه دین مبین اسلام به موضوع خیرخواهی و نیکوکاری متفاوت است.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین تفاوت موجود در حرکت‌های نیکوکارانه در دین اسلام و دیگر نگرش‌ها حرکت برای خدا است که در صورت هرگونه تفکر و کنش انسانی باعث دلسردی فرد نیکوکار نمی‌شود، چون وی با خدا معامله می‌کند.

قطبی تصریح کرد: احسان و نیکوکاری وقتی برای خدا باشد دیگر بعد مادی ندارد و بر اساس تاکید قرآن ، انسان با خداوند معامله مستقیم می‌کند، اما در نگرش کلی انسانی ، احسان به هر شکلی که باشد ارزشمند است و باعث تعالی روح انسان می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تفاوت‌های ماهوی نیکوکاری باید با زبان خلاقیت که همان زبان هنر است، بیان شود و کانون حسنات استان اصفهان طی سه سال گذشته توانسته با برپایی جشنواره فیلم کوتاه حسنات این مهم را خوبی تبیین نماید.

وی افزود: قرض‌الحسنه به شکل مدون حدود 3 سده است که در ایران تشکیل‌شده و روزبه‌روز نیز مترقی‌تر شده تا جایی که پس از انقلاب اسلامی رشد و تعالی زیادی یافته است.

قطبی ادامه داد: با تشکیل قرض‌الحسنه‌های مدون دامنه محدودیت‌های خیرخواهی کوتاه‌تر شده و با رسمیت یافتن ضمانت‌ها در قرض‌الحسنه، سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه مطمئن‌تر صورت می‌پذیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: قرض‌الحسنه یکی از بهترین الگوهایی است که می‌تواند توازن را در جامعه ایجاد کند و به همین دلیل در قرآن نیز از آن به عنوان یک پدیده اجتماعی بزرگ و موثر یاد شده است.

قرض‌الحسنه‌های استان اصفهان در قالب کانونی موسوم به کانون حسنات از سه سال گذشته تاکنون هر ساله جشنواره فیلم کوتاه حسنات را با موضوع احسان و نیکوکاری برگزار و هنرمندان از سراسر کشور در این جشنواره شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/63031/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول