اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز:

توسعه فضای سبز در شهرک‌های جدید در دستور کار است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اردبیل گفت: توسعه پارک و فضای سبز در شهرک‌های جدید اردبیل سال آینده در دستور کار قرار گرفته و ما از فروردین این توسعه را آغاز می‌کنیم.

توسعه فضای سبز در شهرک‌های جدید در دستور کار است

حمید رفیعی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: ما در برنامه‌ریزی میان مدت خود توسعه 20 هکتار فضای سبز را در طول سال پیش‌بینی کردیم که امسال نیز این توسعه به صورت کامل انجام شد و برای سال آینده نیز اولویت‌هایمان را در این زمینه تعیین کردیم.

وی تصریح کرد:‌ در سال آینده احداث و توسعه فاز دوم پارک جیرال و پارک بزرگ فیضیه در جنب شهرک رجایی اردبیل و همچنین احداث و تکمیل پارک و بلوار سینا در دستور کار قرار گرفته و جز اولویت جدی به شمار می‌آید.

رفیعی تکمیل فضای سبز فاز سوم کارشناسان و همچنین توسعه پارک‌ها و فضای سبز در شهرک‌های جدید نظیر کوثر،‌ مخابرات و کارمندان شهرداری را از برنامه‌های اولویت‌دار در سال آینده اعلام کرد و افزود: ما با همکاری شهرداری و شورای شهر تلاش می‌کنیم تا به تعهدات خود در افزایش سرانه فضای سبز عمل کنیم و با کاشت به موقع بتوانیم جلوی هرگونه تأخیر و تخریب زودهنگام را بگیریم.

این مسئول با بیان اینکه همه ساله به رغم محدودیت زمان کاشت 25 هزار نهال کاشت شده و برای جبران کمبودهای احتمالی کاشت درختچه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: در سال‌جاری 400 هزار اصله درختچه‌های زینتی که متناسب و سازگار با اقلیم و شرایط منطقه بود، کشت کردیم تا یک فضای متفاوت به سطح شهر ببخشیم.

وی اضافه کرد:‌ برای اولین بار امسال نسبت به کاشت گیاهان پوششی و خزدار در پارک‌ها و میادین مختلف اقدام کردیم و در کنار آن سعی داریم همین روند را در سال آینده ادامه دهیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با احداث گلخانه جدید در فضای هشت هزار و 500 متر مربع تولید گل‌های فصلی و گیاهان زینتی گسترش یافته و یک فضای متفاوتی را نسبت به گذشته در این زمینه شاهد می‌شویم.

رفیعی یادآور شد: ما براساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم در صورت مساعد بودن شرایط جوی در اردبیل از همان روزهای نخستین فروردین ماه عملیات کاشت اعم از درخت، درختچه‌ها و گیاهان زینتی را آغاز می‌کنیم تا در یک پروسه زمانی مشخص و معین بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/62004/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول