اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اردبیل:

برنامه‌ای برای توسعه ناوگان تاکسی در اردبیل نداریم

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اردبیل گفت: ما در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای توسعه ناوگان تاکسی در شهر اردبیل نداریم چرا که به اندازه کافی تاکسی به متقاضیان واگذار شده است.

برنامه‌ای برای توسعه ناوگان تاکسی در اردبیل نداریم

ایمان زمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: با توجه به شاخص جمعیت شهرستان اردبیل که بیش از 482 هزار نفر بوده و برابر برآورد کارشناسان حمل و نقل برای هر 100 نفر جمعیت یک دستگاه تاکسی نیاز است که سازمان می‌بایست تعداد ناوگان را تا سقف چهار هزار و 826 دستگاه افزایش دهد اما بیشتر از این ناوگان توسعه یافته و یک حرکت مثبت و شاخص را در ارائه خدمات از سوی تاکسیرانی شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه از سال 84 به بعد وضعیت تاکسیرانی متحول شده و در سال‌های 85 تا 87 تعداد خودروهای ناوگان به سه هزار و 436 دستگاه افزایش یافته است، تصریح کرد: این افزایش نحوه ارائه خدمات سازمان را به حد مطلوب رسانده به نحوی که شهرک‌های اقماری با تاکسی‌های خطی زیرپوشش قرار گرفتند.

زمانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:‌ در کنار آن تاکسی ویژه فرودگاه، تاکسی ویژه ترمینال و تاکسی بی‌سیم 133 برای رفاه مسافران و شهروندان راه‌اندازی شده است.

این مسئول اضافه کرد: از سه هزار و 436 دستگاه تاکسی موجود در استان یک‌هزار و 125 دستگاه به صورت خطی در 31 مسیر شهری، تعداد 40 دستگاه در فرودگاه، 42 دستگاه در تاکسی بی‌سیم و 40 دستگاه در ترمینال و مابقی نیز به تعداد دو هزار و 189 دستگاه به صورت گردشگری در سطح شهر به هموطنان ارائه خدمات می‌کنند.

وی بیان کرد:‌ این تاکسی‌ها روزانه بیش از سه هزار و 450 نفر مسافر را جابجا می‌کنند و به آنها ارائه خدمات صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اردبیل یادآور شد: ‌ناوگان تاکسیرانی اردبیل جز جوان‌ترین ناوگان تاکسیرانی کشور است به طوری که بیش از 25 درصد حمل و نقل عمومی شهر توسط ناوگان تاکسیرانی انجام می‌شود.

زمانی فعالیت سه تیم بازرسی فعال در سطح شهر را یادآور شد و ادامه داد: این تیم‌ها از اولین ساعات صبح تا پاسی از شب در سطح شهر امر نظارت بر تاکسی‌ها را انجام می‌دهند و در سازمان نیز واحد رسیدگی به شکایات مردمی راه‌اندازی شده و عموم مردم می‌توانند هرگونه شکایات، پیشنهادات یا نقطه نظرات و مسائل تشویق رانندگان را به اطلاع ما برسانند.

وی در ادامه گفت: 90 درصد ناوگان تاکسیرانی اردبیل دارای خودروی مناسب و جوان است به طوری که در سطح کشور جز جوان‌ترین ناوگان‌های تاکسیرانی را داریم و 10 درصد از کل ناوگان شامل طرح نوسازی است که در دو سال گذشته به دلیل مشکلات پیش آمده در سند خودروسازی در سطح کشور، نوسازی با مشکل مواجه شده است.

زمانی افزود: سازمان تاکسیرانی دارای 9 جایگاه سی.ان.جی است که در کنار جایگاه‌های دولتی و بخش خصوصی ارائه گاز سی.ان.جی را به تاکسی‌های گازسوز و سواری‌های شخصی انجام می‌دهد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با توجه به فراوانی جایگاه‌های سی.ان.جی در شهرستان اردبیل، نوبت در سوخت‌گیری کمتر از 10 دقیقه است که این امر در سطح کشور بی‌سابقه است.

زمانی به برخی از مشکلات پیش آمده در موضوع کرایه و دعوایی که بین مسافر و راننده گاه به وجود می‌آید، خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر به دلیل کم شدن پول خرد مشکلات دو چندان شده و از سال گذشته سیاست سازمان به نحوی بود که حداقل نرخ کرایه تعیین شود تا از پول خرد کمتری در سوار شدن مسافر استفاده شود.

این مسئول اضافه کرد: ما با چندین شرکت سازنده دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی کرایه وارد مذاکره شدیم تا به مانند اتوبوس‌های شهری، تاکسی‌ها نیز مجهز به این دستگاه شوند اما با توجه به زیاد بودن تعداد تاکسی، بالا بودن قیمت دستگاه و پایین بودن درآمد رانندگان قادر به پرداخت هزینه دستگاه به صورت یک جا نیستند و از طرفی امکانات ما نیز در حدی نیست که بتوانیم دستگاه‌ها را خریداری کنیم که امیدواریم در آینده این امر انجام شده و بخش عظیمی از مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/62003/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول