اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

هدف نهایی از وحدت حوزه و دانشگاه اسلامی کردن دانشگاه‌ها است

امام جمعه ایلام گفت: هدف نهایی از وحدت حوزه و دانشگاه اسلامی کردن دانشگاه‌ها است.

هدف نهایی از وحدت حوزه و دانشگاه اسلامی کردن دانشگاه‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: حوزه و دانشگاه مهمترین نهادهای علمی، اجتماعی و سیاسی هستند که در شکل‌گیری و تحولات اجتماعی در همه عرصه‌ها نقش بی‌بدیلی دارند.

وی ادامه داد: 27 آذر یادآور روز شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح و این روز به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است. وحدت، همدلی، روابط دوستانه و صمیمی آنها در جهت‌دهی به وقایع و تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه در همه ابعاد ضروری است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با توجه به شناختی از این نهاد مهم و تأثیرگذار دارند سعی در اختلاف‌افکنی و دور نگهداشتن آنها از همدیگر داشته و دارند.

لطفی تصریح کرد: حضرت امام (ره) به طور مرتب به ایجاد وحدت و همدلی این دو نهاد اهتمام داشتند و همواره در این باره سفارش و تأکید می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: امام خمینی (ره) همواره تأکید داشتند که قشر دانشجو با روحانیت ارتباط برقرار کند یکی از ترفندهای بدخواهان انقلاب و نظام اسلامی در طول سالهای گذشته این بود که این دو نهاد مهم در کشور را از هم جدا کرده و در مقابل یکدیگر قرار دهند.

وی ادامه داد: ضرورت وجود وحدت میان حوزه و دانشگاه، شناخت ظرفیت‌های یکدیگر را برای سازندگی جامعه و تربیت نسل آینده باور کرده و با تشکیل قرارگاه مشترک جنگ نرم در مقابل هجمه فرهنگی نظام سلطه و دشمنان در شرایط حساس گروهی توطئه دشمن را خنثی کنند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد این دو نهاد به عنوان دو کانون علم و معرفت و اخلاق اسلامی در پرورش و شکوفایی استعداد اسلامی به سوی اهداف عالی و بلند نظام اسلامی که آرمان امام و همه شهیدان انقلاب اسلامی است گام بردارند.

لطفی تصریح کرد: یاد و خاطره حلقه‌های اتصال بین حوزه و دانشگاه شهید مفتح، شهید مطهری، شهید بهشتی و علامه محمدتقی جعفری که با تلاش مخلصانه خود وحدت‌آفرینان بین روحانیت و دانشجو بودن را گرامی می‌داریم.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به اربعین سیدالشهدا (ع) اشاره کرد و گفت: درسی که اربعین به ما می‌دهد این است که با یاد و حقیقت قیام و نهضت حسینی و آموزه‌های متعالی آن و خاطره شهادت و شهیدان را زنده نگهداریم.

امام جمعه ایلام همچنین به آغاز هفته وقف اشاره کرد و گفت: وقف یکی از مهمترین و کارآمدترین برنامه اقتصادی و در راستای رفع مشکلات جامعه است. وقف صدقه جاریه و وسیله قرب الی‌الله است.

خطیب جمعه ایلام همچنین به میلاد فرخنده حضرت عیسی مسیح (ع) اشاره کرد و افزود: اساسی‌ترین برنامه‌های همه پیامبران از جمله حضرت مسیح تربیت انسان‌ها است. هدف آنها رهایی بشر از زشتی‌ها، پلیدی‌ها، فسادها و رذایل اخلاقی است.

انتهای پیام/2246/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول