اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور فرماندار قوچان خبر داد

برگزاری همایش بزرگ زینبیون با حضور 7 هزار نفر در قوچان

مشاور فرماندار قوچان در امور زنان و خانواده گفت: همایش بزرگ زینبیون برای دومین سال پیاپی با حضور 7 هزار نفر با محوریت آشنایی با فرهنگ شهادت، فرهنگ اهل بیت و حضرت زینب(س) در قوچان برگزار شد.

برگزاری همایش بزرگ زینبیون با حضور 7 هزار نفر در قوچان

سیده عفت موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قوچان با بیان این موضوع که هدف از برگزاری این همایش معرفی شخصیت زن مسلمان در طول تاریخ بر اساس آموزه‌های دینی در اسلام به نسل امروز بوده، اظهار داشت: در تاریخ اسلام این موضوع ذکر شده که در زمان حیات حضرت علی(ع) در مقطعی حضرت فاطمه زهرا(س) با یک پوشش کامل، وقار و متانتی همچون رسول گرامی اسلام(ص) در مسجد مدینه خطبه‌خوانی می‌کنند.

وی افزود: این موضوع در عاشورا هم تکرار شده و در زمان حیات امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س) در مسجد کوفه و در شام برای مردم خطبه‌خوانی کرده که نفوذ و بلاغت کلام حضرت به گونه‌ای بوده که باعث قیام توابین و مختار می‌شود.

موسوی‌نژاد با اشاره به این مطلب که بلاغت و فصاحت کلام حضرت زینب(س)  باعث روشنگری و ماندگاری حادثه عاشورا شد، گفت: شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) شخصیتی بوده که اسلام برای یک زن معرفی می‌کند یعنی حضور در جامعه و اجتماع با رعایت حجاب، عفاف و پاکدامنی.

وی تاکید کرد: اسلام زن را محصور و محدود نخواسته بلکه زن می‌تواند در جهاد، ولایت‌مداری، سخنوری، روشنگری و بصیرت‌دهی در جامعه با رعایت حجاب، عفاف و پاکدامنی شرکت کند.

مشاور فرماندار قوچان در امور زنان و خانواده با تاکید بر این موضوع که الگوی زن مسلمان برای نسل امروز دست‌یافتنی بوده، یادآور شد: واقعه عاشورا به دلیل حزن و غم اشک را طلبیده اما اشک همراه با معرفت تا به مردان غیرت دینی و به زنان عفاف و حجاب را عطا کند.

وی ادامه داد: شاید یکی از پیام‌های حضرت زینب(س) به مسئولان جمهوری اسلامی ایران این باشد که اگر در مقطعی نیاز به ورود حضرت زهرا(س) یا حضرت زینب(س) برای خطبه‌خوانی در حضور ولی خود شده امروز نیز در عرصه جنگ نرم نیاز به زنانی باتقوا، با بصیرت، آگاه، زمان‌شناس و مکان‌شناس بوده تا در عرصه‌هایی که نیاز به حضور زنان است، ورود پیدا کنند.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: نیاز نسل امروز ما تربیت زنانی متخصص در عرصه تعلیم و تربیت دینی است.

انتهای پیام/2202/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول