اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ورود سامانه وزش تندباد

جاده‌های اردبیل طی 3 روز آینده با برف و کولاک‌ همراه است

با ورود یک سامانه وزش تندباد در اردبیل در سه روز آینده کولاک اکثر جاده‌های کوهستانی و محورهای مواصلاتی صعب‌العبور استان را فرا می‌گیرد.

جاده‌های اردبیل طی 3 روز آینده با برف و کولاک‌ همراه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عصر امروز و براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل با ورود یک سامانه جدید ناپایدار که مناطق مختلفی از استان را فرا می‌گیرد، وزش تندباد بعد از یک هفته بارش برف و سرمای هوا در جاده‌ها و محورهای کوهستانی کولاک به پا کرده و دید رانندگان را به شدت کاهش می‌دهد.

در حالی که مردم شهرهای پارس‌آباد و بیله‌سوار دمای پنج درجه بالای صفر را در واپسین روزهای پاییز مشاهده کردند اهالی کوثر دمای منهای پنج درجه را مشاهده کرده و سرمای پاییزی را ملموس احساس کردند.

در سه روز آینده جو نیمه آرام همراه با وزش تندباد در اردبیل حاکم می‌شود و بعد از آن از روز یکشنبه هوای نسبتاً آرامی در منطقه همراه با افزایش دما رخ می‌دهد که آسمان نیز اغلب صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد ملایم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد: تنها پدیده قابل ذکر در روزهای آینده وزش باد است که در مناطق مرکزی استان گاهی وزش تند باد پیش‌بینی شده و در جاده‌های کوهستانی استان کولاک برف رخ می‌دهد.

اما در حالی که همچنان تبعات بارش سنگین برف در یک هفته گذشته در استان اردبیل نمایان بوده و بسیاری از خیابان‌ها و کوچه‌های شهر اردبیل و سایر مناطق مملو از برف است، در مناطق شمالی با بارندگی‌هایی که در روزهای گذشته اتفاق افتاده کشاورزان خود را مهیای کشت پاییزه می‌کنند تا از قافله عقب نمانند.

رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز اعلام کرد: دمای هوا در خلخال در روزهای گذشته به منفی 20 درجه رسید که نسبت به گرمترین روز سال‌جاری 53 درصد کاهش دما به ثبت رسیده است به طوری که بالاترین دمای هوای خلخال سوم مرداد امسال با 34 درجه بالای صفر به ثبت رسید و در سردترین روز 25 آذرماه دما به منفی 20 درجه رسید که یک اختلاف دمای 53 درجه را نشان می‌دهد در حالی که مردم خلخال همچنان شب‌های سردی را به خاطر بارش‌های اخیر سپری می‌کنند.

انتهای پیام/‌62001/ش/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول