اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل:

پدافند غیر عامل با نگاه زینتی نگریسته نشود

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: نباید به پدافند غیر عامل به دید امر تزئینی و زینتی نگریسته شود.

پدافند غیر عامل با نگاه زینتی نگریسته نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر امروز در جلسه کارگروه عمرانی و تأسیسات شورای پدافند غیر عامل در اردبیل، اظهار داشت: با توجه به اینکه استان اردبیل از مناطق حادثه‌خیز و پرمخاطره در حوادث و سوانح است، ضرورت دارد در ساخت و سازها به مقررات و آیین‌نامه‌های مربوط به ایمنی و پدافند غیر عامل توجه شود تا آسیب‌ها به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: پدافند غیر عامل زمینه‌ساز صیانت از ثروت‌های مادی و معنوی جامعه است و در این راستا دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل با هماهنگی‌های لازم می‌توانند کارهای مهم و بزرگی را انجام دهند.

میرجعفریان در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: عنوان پدافند غیر عامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به کارگیری معقول‌ترین روش‌ها منجر به کاهش وارد شدن خسارات به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و کاستن از تلفات انسانی در مواقع بحرانی می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: موضوع طرح پدافند غیر عامل نیاز واقعی برنامه‌های فرا دستی است که اگر این طرح به درستی آماده نشود ضریب امنیت سرمایه‌گذاری‌ها کاهش می‌یابد.

وی در ادامه بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران و کارشناسان مرتبط دستگاه‌های اجرایی و نیز اعضای نظام مهندسی استان برای نهادینه شدن و فرهنگ‌سازی در مورد رعایت الزامات پدافند غیر عامل ضروری است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از متقاضیان احداث مجتمع‌های بزرگ مسکونی خواست به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در طبقات زیرزمین این‌گونه مجتمع‌ها استانداردسازی‌های لازم انجام تا در مواقع بحرانی بتوان از این طبقات به عنوان پناهگاه استفاده کرد.

میرجعفریان ادامه داد: به لحاظ اهمیت این موضوع دفتر فنی استانداری پیگیری‌های لازم را برای محقق شدن آن انجام می‌دهد.

همچنین در این نشست با چهار بانده کردن محور بیله‌سوار – پارس‌آباد - سه راهی سربند موافقت شد و نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی و شرکت گاز استان اردبیل نیز گزارشی از اقدامات این ادارات در رابطه با پدافند غیر عامل ارائه کردند.

انتهای پیام/62001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول