اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال‌احمر کامیاران عنوان کرد

عضویت 6700 داوطلب در جمعیت هلال‌احمر کامیاران

رئیس جمعیت هلال‌احمر کامیاران گفت: جمعیت هلال‌احمر این شهرستان با 6 هزار و 700 عضو بیشترین داوطلب استان کردستان را به خود اختصاص داده است.

عضویت 6700 داوطلب در جمعیت هلال‌احمر کامیاران

مختار اسدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کامیاران اظهار داشت: بیشترین اعضای داوطلبین جمعیت هلال‌احمر شهرستان کامیاران را جوانان تشکیل می‌دهند و اکثریت آنها دوره‌های عمومی امداد اولیه را گذرانده‌اند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کامیاران گفت: استقبال دانشجویان و دانش‌آموزان کامیارانی نیز عالی است به نحوی که کانون جمعیت هلال‌احمر در دانشگاه پیام‌نور 180 عضو دارد.

اسدیان ادامه داد: تمام شاخه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی که عضو جوان هلال‌احمر محسوب می‌شوند، با همکاری امور جوانان این جمعیت فعالیت‌ها و کارهای فرهنگی گسترده‌ای در خصوص مسائل حوزه جوانان انجام می‌دهند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کامیاران بیان داشت: در حال حاضر تیم 80 نفره امدادی آموزش‌دیده هلال‌احمر با دارا بودن خودروهای کمک‌دار و مجهز در پوشش عملیات امدادی زمستانی آماده ارائه هر گونه خدمت‌رسانی در فصل سرد سال را دارند.

وی یادآور شد: در حال حاضر یک پایگاه ثابت در قالب سه اکیپ امدادی و دو پایگاه سیار در قالب پنج اکیپ امدادی تمام محورها و گردنه‌های برفگیر سطح شهرستان را پوشش می‌دهند.

مختاری تصریح کرد: محور کامیاران سنندج از جمله محورهای پرحادثه با بیشترین حجم تصادفات جاده‌ای در استان کردستان است که خوشبختانه همکاران و امدادگران هلال‌احمر در قالب برنامه‌های اصولی ظرفیت پاسخگویی به موقع به نیاز مسافران در این فصل از سال را دارند.

این مسئول ابراز داشت: ارزش‌گذاری به پاسخگویی به موقع به حوادث، انجام اعمال حرفه‌ای در حوادث و همت و تلاش بی‌دریغ اعضای جمعیت در سال 89 موجب دریافت لوح تقدیر از استانداری شد.

مختاری گفت: طبق ماده 37 طرح جامع امداد و نجات کشور، آموزش همگانی امداد و کمک‌های اولیه یکی از وظایف مهم این اداره است و بر همین اساس در طول سال آموزش‌های متنوع برای اقشار مختلف جامعه از سوی این جمعیت صورت گرفته که دوره‌های آموزشگاهی، نیروی انتظامی، هیئت‌های ورزشی و کمیته امداد از جمله این آموزش‌هاست که هم‌اکنون در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: گره‌خوردن معضلات اجتماعی با حوادث ترافیکی به نوعی جبران‌ناپذیر شده و جمعیت فعال در حوزه حوادث و سوانح معتقد هستند که صرف هزینه در آموزش نوعی سرمایه‌گذاری است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کامیاران با اشاره به تلخی و دردناکی اتفاقات این حرفه متذکر شد: از معدود اتفاقات شیرینی که در میان تلخی سایر حوادث هنوز در کام امدادگران باقی است، تولد نوزادی در آمبولانس امدادگران بود که سلامت کامل مادر و فرزند حفظ شد. 

این مسئول در پایان از شهروندان خواست نسبت به رعایت نکات ایمنی سفر و همچنین به همراه داشتن تجهیزات ایمنی و بررسی و معاینه فنی خودروها قبل از سفر مطمئن شوند تا خدای ناکرده دچار حوادث ناگواری در جاده‌ها نباشند.

انتهای پیام/79013/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول