اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ رئیس کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌و‌گو با فارس:

اجرای نقشه جامع علمی کشور ‌‌ارتباط تنگاتنگ دانشگاهیان ‌با حوزویان ‌را می‌طلبد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی به عنوان دو راهبرد و چشم‌انداز کلان کشور، برای اجرایی شدن ‌ارتباط تنگاتنگ دانشگاهیان ارجمند با حوزویان فرهیخته را می‌طلبد.

اجرای نقشه جامع علمی کشور ‌‌ارتباط تنگاتنگ دانشگاهیان ‌با حوزویان ‌را می‌طلبد

محمدمهدی زاهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان رکن مهم فکری و اعتقادی نه تنها برای حفظ و ارتقای فرهنگ و تمدن اصیل اسلامی و ایرانی در جامعه، بلکه به عنوان خاستگاهی به منظور جریان‌سازی بیداری اسلامی در دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، احیای ارزش‌ها و باورهای دینی و پیوند آن با موضوعات علمی و محیط‌های آکادمیک بوده است، موضوعی که قرن‌هاست از عرصه حیات اجتماعی و سیاسی بشری در دنیای غرب رخت بربسته است و نتیجه آن ظلم‌هایی است که آن ‌روز بر بشریت رفته و بمب‌هایی است که بر سر مردم مظلوم فرود آمده است.

زاهدی بیان داشت: امروز وحدت این دو نهاد مقدس، دانشگاه‌های ایران عزیز اسلامی را به سوی دانشگاه‌هایی تمدن‌ساز بر پایه فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی و مبتنی بر خردباوری و روشنگری رهنمود می‌سازد که اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی نقش تاثیرگذار و پیشرو در طی این مسیر دارند.

وی گفت: امید است همان گونه که اتحاد این دو مرجع ارزشمند علمی و فرهنگی پیروزی مردمی انقلاب اسلامی را رقم زد، امروز نیز این یکدلی و استقلال در اندیشه و عمل موجبات رشد و بالندگی بیش از پیش ایران عزیز اسلامی را به ارمغان آورد.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی به عنوان دو راهبرد و چشم‌انداز کلان کشور، نویدبخش فصلی جدید از پویایی و رشد در جامعه علمی است که اجرایی شدن آن ارتباط تنگاتنگ دانشگاهیان ارجمند با حوزویان فرهیخته را می‌طلبد.

انتهای پیام/2446/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول