اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با مدیرکل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های خراسان رضوی اعلام شد

آماده‌باش ناوگان جاده‌ای در دهه آخر صفر؛ ورود 17 میلیون زائر از ابتدای سال‌

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی با اشاره به ورود بیش از 17 میلیون مسافر به مشهد از طریق ناوگان جاده‌ای به تشریح آخرین اقدامات برای خدمات‌رسانی به زائران رضوی در دهه پایانی صفر پرداخت.

آماده‌باش ناوگان جاده‌ای در دهه آخر صفر؛ ورود 17 میلیون زائر از ابتدای سال‌

حمید رضا شهرکی ثانوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص آمار ورودی و خروجی مسافران و زائران مشهد مقدس در سال جاری اظهار داشت: طبق آمار ناوگان عمومی جاده‌ای، تعداد مسافران خروجی از مبادی مختلف استان خراسان رضوی در 8 ماهه نخست سال جاری حدود 17 میلیون و 592 هزار نفر توسط 863 هزار دستگاه بوده است.

وی افزود: در سال 91 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تعداد مسافران ورودی به استان خراسان رضوی توسط ناوگان جاده‌ای را 24 میلیون و 658 هزار نفر اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمار خروجی از استان طی سال 91 (26 میلیون و 533 هزار) نفر بوده افزود: می‌توان گفت همواره ورودی و خروجی استان تقریبا معادل هم هستند لذا طی 8 ماهه برآورد مسافرین ورودی توسط ناوگان عمومی به میزان مسافران خروجی است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی در ادامه از جمله تمهیدات و اقدامات اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان در راستای رفاه حال زائران مشهد مقدس در ایام اربعین حسینی و دهه آخر صفر، به تقویت ناوگان و افزایش سطح خدمات دهی به زائران و کاروان‌های عزاداری و پیاده اشاره کرد.

وی افزود: اجرای طرح پیش فروش بلیت برای مقاصد داخلی استان برای نخستین بار، فروش و پیش فروش بلیت به مسافران صرفا با کارت ملی و اجرای طرح پیش فروش بلیت با هدف انجام سفرهای برنامه ریزی شده از تاریخ 22 آذر ماه سال جاری با فعال سازی اطلاعات کلیه سرویس‌ها در سایت اختصاصی www.irsafar.com برای تمامی مقاصد برون استانی از دیگر اقدامات در این زمینه است.

شهرکی ثانوی همچنین از راه‌اندازی سامانه لیست انتظار در پایانه امام رضا(ع) به منظور کاهش اضطراب و استرس و اطمینان بخشی به مسافرانی که فاقد پیش خرید بلیت هستند، نصب وب کیوسک برای تسهیل در خرید بلیت سفر در پایانه امام رضا(ع)، درج آدرس پایانه مقصد، مسیر حرکت، محل توقف جهت ادای فریضه نماز و استراحت و ... در بلیت‌های صادره به منظور اطلاع رسانی به مسافران و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در زمینه حقوق مسافران در پایانه‌های مسافربری خبر داد.

وی تصریح کرد: هماهنگی با فرماندهی پلیس راه استان در خصوص تسهیل و تسریع در نحوه ثبت ساعت ناوگان خروجی از مشهد از دیگر اقدامات در ایام اربعین حسینی و روزهای پایانی صفر است.

وی افزود: پیش‌بینی تأمین 250 دستگاه ناوگان کمکی از شرکت جوان‌سیر ایثار و تأمین ناوگان کمکی متعلق به اتوبوسرانی و سایر دستگاه‌ها از استانداری و شهرداری مشهد نیز در راستای رفاه حال مسافران است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی بیان کرد: تمام شرکت‌ها موظف به حضور موثر مدیران پاسخگو در طول روزهای طرح و ساعات سرویس دهی هستند.

وی با اشاره به ممنوعیت سرویس‌های دربستی متفرقه و مدیریت لازم بر انجام سفرهای دربستی ویژه کاروان‌ها، از کنترل و تقویت سرویس‌دهی توسط شرکت‌های مسافربری به ویژه برای مقاصد دارای بیشترین سفر مانند تهران، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، فارس، کرمان، مازندران، گلستان و خراسان جنوبی نیز خبر داد.

شهرکی ثانوی نظارت بر سالن‌های فروش بلیت، جایگاه‌ها و سرویس‌های دربستی و ایجاد واحد رسیدگی به شکایات در پایانه امام رضا را از دیگر فعالیت‌های اداره حمل و نقل در این ایام برشمرد.

وی در ادامه بیان داشت: طی مکاتبه با کلیه ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های استان‌های کشور و توصیه‌های لازم در زمینه جلوگیری از اعزام ناوگان فرسوده و فاقد شرایط ایمنی و ناوگان شرکت‌های اتوبوسرانی درون شهری به این استان و هشدار لازم جهت عدم ارائه خدمات به ناوگان مذکور برای برگشت، ارسال آمار جابجایی از مبدا مشهد در مدت مشابه سال گذشته و درخواست اعزام ناوگان کمکی برای بازگشت مسافران استان با توجه به یک طرفه بودن مسیر سرویس‌دهی بعد از 28 صفر و جلوگیری از اعزام ناوگان ثابت منتهی به مشهد به سایر مسیرها نیز اقدام کرده‌ایم.

شهرکی ثانوی افزود: استفاده از ناوگان سایر استان‌ها در زمان استراحت برای سرویس‌دهی به مقاصد داخلی استان با توجه به افزایش فزاینده حجم سفر، ارسال آدرس پارکینگ‌های اضطراری در مشهد به منظور کاهش ترافیک و ترددهای زائد در سطح شهر و دسترسی راحت به ناوگان و هشدار به کلیه استان‌ها در زمینه اجرای طرح نظارتی در این استان در خصوص جلوگیری از سفر اتباع خارجی فاقد مجوز از طریق ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر از دیگر توصیه‌هایی است که به ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های استان‌های کشور شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی در خصوص افزایش تعداد اتوبوس‌ها در دهه آخر صفر نیز اظهار کرد: در سال گذشته روزانه در اوج خروج تعداد 4 هزار و 500 دستگاه ناوگان سرویس‌دهی داشته‌اند که این میزان در سال جاری با افزایش 10 درصد برای استان پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه همکاری مجدانه شورای هیئت‌های مذهبی به ویژه جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده در راستای بازگشت و خروج تدریجی کاروان‌های زیارتی مخصوصا کاروان‌های پیاده و عدم ارتباط مستقیم آنان با رانندگان ترجیحا از 13 دی ماه به بعد به لحاظ افزایش حجم تقاضای سفر در مسیرهای داخلی استان را خواستار شد.

شهرکی ثانوی افزود: به لحاظ افزایش چشمگیر تقاضای سفر در پایانه‌های مسافربری همکاری موثر راه آهن برای افزایش سالن‌ها و تأمین مناسب رام قطار در راستای بازگشت زائران پیاده ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی در خاتمه تقویت نیروی پلیس و گیت ورود و خروج پایانه امام رضا برای تسهیل و تسریع در تردد ناوگان، تأمین پارکینگ اضطراری برای ناوگان اتوبوسی سایر استان‌ها به جهت کاهش ترافیک و دسترسی راحت به آنها و در اختیار گذاردن ناوگان کمکی سایر دستگاه‌ها و اتوبوسرانی را از جمله نکات ضروری در این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام/2202/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول