اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای گروه برگزیده «پرواز» برگزار شد

منتخب نهمین سوگواره تعزیه کهگیلویه و بویراحمد در گچساران

مراسم تعزیه شهادت امام حسین(ع) «منتخب نهمین سوگواره تعزیه استانی» با اجرای گروه برگزیده «پرواز» در گچساران برگزار شد.

منتخب نهمین سوگواره تعزیه کهگیلویه و بویراحمد در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ظهر امروز مراسم تعزیه شهادت امام حسین(ع) با اجرای گروه برگزیده استانی «پرواز» از کهگیلویه در گچساران برگزار شد.

در این مراسم که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران و در محل ضلع غربی پارک نفت این شهرستان برگزار شد، هنرمندان گروه «پرواز» شهادت امام حسین(ع) را در مراسم تعزیه به تصویر کشاندند.

سید زمان علی‌پور، رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی گچساران در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: این تعزیه به مناسبت دهه آخر ماه صفر و از سوی هنرمندان کهگیلویه‌ برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این تعزیه شهادت امام حسین(ع) توسط هنرمندان کهگیلویه منتخب نهمین سوگواره تعزیه استانی استان کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: برگزاری و سرمایه‌گذاری در راستای اجرای برنامه‌های مذهبی فرهنگی از جمله تعزیه سبب ترویج فرهنگ عاشورایی در سطح جامعه می‌شود.

علی‌پور با اشاره به ارادت و عشق ایرانیان به امام حسین(ع) تصریح کرد: عشق به محرم و امام حسین(ع) همیشه در وجود ایرانی‌‌ها بوده است که در این راستا می‌توان به همراهی خالصانه و عاشقانه ایرانیان در قیام مختار علیه قاتلان کربلا اشاره کرد.

این مسئول در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران تعزیه را بازآفرینی روایت‌های تاریخی از حادثه کربلا دانست و گفت: تعزیه و مراسم‌های مذهبی ویژه محرم گامی مهم در تقویت و یادآوری فرهنگ عاشورا در میان مردم است.

گفتنی است، گروه تعزیه «پرواز» از کهگیلویه از هفت گروه برگزیده تعزیه در کهگیلویه و بویراحمد بوده که امروز با اجرای منتخب نهمین سوگواره تعزیه استانی در گچساران به کار خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/82001/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول