به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا کاظمی ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش خراسان رضوی که در سالن آمفیتئاتر پژوهشکده عباسزادگان مشهد برگزار شد اظهار کرد: تصمیمگیریهای ما در حوزه آموزش و پرورش باید از حالت شخصی و سلیقهگرایانه خارج شده و بر مبنای حقایق موجود بنا نهاده شود.
وی تصریح کرد: حلقه مفقوده نظام آموزش و پرورش تحقیق، پژوهش و سطحبندی معلمان است.
معاون پژوهشی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: باید با انجام اقدامات عمیق فرهنگ عمومی پژوهش را در آموزش و پرورش نهادینه کرد و معلمان را از حالت روزمرگی خارج کرد.
کاظمی با بیان اینکه شکلگیری تربیت برخاسته از نظام تعلیم و تربیت آگاهانه است تأکید کرد: باید بتوانیم انسانهایی را تربیت کنیم که در هنگام ورود به دانشگاه آماده داخل شدن در عرصههای پژوهشی باشند.
وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از آسیبهای جدی در حوزه پژوهش و پژوهشگران باید بتوان مدارس کیفی و پژوهش محور در جامعه بنا نهاد ادامه داد: در این راستا باید برنامهریزیهای بلندمدت و میان مدت با اهداف مشخص شده در سند تحول بنیادی تدوین کرد.
انتهای پیام/2202/ش20/چ3000