اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

تصمیم‌گیری بدون پژوهش سبب هدر رفت منابع می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تصمیم‌گیری بدون پژوهش سبب هدر رفت منابع می‌شود.

تصمیم‌گیری بدون پژوهش سبب هدر رفت منابع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید‌علی حسینی ظهر امروز در همایش تجلیل از برترین‌های پژوهشی آموزش و پرورش خراسان رضوی که در سالن آمفی‌تئاتر پژوهشکده عباس‌زادگان برگزار شد اظهار کرد: بین 80 تا 85 درصد از پژوهش‌های انجام شده به محصول، فناوری و یا کاربست عملی منتهی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: برای پرهیز از این آسیب باید از انجام پژوهش‌های خطی و سنتی پیشگیری کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه پژوهش یکی از حلقه‌های اساسی برنامه‌ریزی است خاطرنشان کرد: توسعه اهداف جامعه تنها به وسیله نهادینه شدن دانش محقق می‌شود.

حسینی با اشاره به دیگر آفت‌هایی که در پژوهش وجود دارد تأکید کرد: یکی از آسیب‌های مهم در این زمینه فاصله عمیق موجود بین تئوری و عمل است.

وی ادامه داد: نیاز جامعه امروز ما مدیرانی پژوهشگر است به بیان دیگر مدیران باید با دیدگاه پژوهشگرانه و در نظر گرفتن امکانات موجود دست به برنامه‌ریزی بزنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دیگر مشکلی که در مقوله پژوهش دیده می‌شود نخبه‌گرا بودن مقوله پژوهش در جامعه ما است.

حسینی اضافه کرد: به بیان دیگر مقوله پژوهش در جامعه ما فراگیر نشده است و با اینکه تعداد زیادی محقق، استاد و دانشجوی پژوهنده وجود دارد بدنه جامعه پژوهش‌محور نیست.

وی با اشاره به آزمون‌هایی که در سطح دنیا برای سنجش میانگین ورود پژوهش در جامعه وجود دارد بیان کرد: ایران در تمام شاخص‌های این آزمون‌ها امتیازی کمتر از میانگین جهانی دارد.

حسینی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های جامعه پژوهش‌محور مدارس پژوهش‌محور است، گفت: باید اقدامات کیفیتی در مدارس را تقویت کرد و پژوهش مسئله‌مدار کاربردی و تقاضا‌محور را کلید راه مدارس قرار داد.

انتهای پیام/‌2202/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول