اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرضا:

ظهور علائم ابتلا به بیماری ایدز سال‌ها به طول می‌انجامد

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: براساس مطالعات انجام گرفته ظهور علائم ابتلا به بیماری مهلک ایدز بیش از یک دهه به طول می‌انجامد.

ظهور علائم ابتلا به بیماری ایدز سال‌ها به طول می‌انجامد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا و به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش عالی شهید مدرس شهرضا، نخستین کارگروه آموزشی بیماری‌های رفتاری با رویکرد افزایش آگاهی و بصیرت دانشجویان در این حوزه خطیر شامگاه چهارشنبه با همکاری و تعامل شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد.

سید محمد موسوی معاون شبکه بهداشت شهرضا در این کارگروه آموزشی با بیان مطالبی پیرامون تاریخچه بیماری ایدز و لزوم آگاهی بخشی اقشار مختلف جامعه پیرامون این معضل بزرگ اظهار کرد: از آنجایی که روند ابتلای انسان به این بیماری به شکل پیچیده‌ای به وقوع می‌پیوندد انجام مطالعات گسترده پیرامون راهکارهای جلوگیری از این بیماری باید در اقشار مختلف جامعه ترویج شود.

وی ادامه داد: چگونگی ورود ویروس ایدز به بدن انسان و مکانیزم تاثیر آن بر ساختار ایمنی بدن به شکلی است که ممکن است ظهور علایم ابتلای به ایدز بیش از یک دهه به طول بینجامد و بر همین اساس آگاه سازی همگانی دراین حوزه باید در دستور کار مسئولان امر قرار بگیرد.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرضا با تشریح اهمیت شناسایی راهکارهای ورود ویروس ایدز به بدن انسان گفت: استفاده از وسایل شخصی در حوزه‌های مختلف و رعایت نکات بهداشتی در سطح خوابگاه‌ها و آرایشگاه‌ها از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با ترویج این بیماری به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: تماس‌های جنسی محافظت نشده، خون و فرآورده‌های خونی  آلوده و استفاده از سرنگ‌های مشترک جزو مهم‌ترین عوامل ابتلای به بیماری ایدز به شمار می‌رود که باید مد نظر همگان قرار بگیرد.

موسوی با اشاره به اهمیت مقوله آموزش در راستای کاهش مخاطرات ناشی ازاین بیماری افزود: تدوین بسته‌های آموزنده در این خصوص و توزیع آن در بین اقشار مختلف جامعه نقش بسزایی در کاهش ابتلای به بیماری ایدز دارد.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم دانشجویان و سایر حاضران در این کارگروه سئوالات و ابهامات خود را در مورد محتوای این نشست آموزشی مطرح کردند.

انتهای پیام/63011/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول