اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور:

ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن نیازمند صنعتی‌سازی ساختمان است

نایب رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور گفت: یکی از دلایل لزوم صنعتی‌سازی‌ ساختمان‌ها تعادل بین عرضه و تقاضا در مسکن است.

ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن نیازمند صنعتی‌سازی ساختمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی فرج‌زاد‌ها امشب در مراسم افتتاحیه همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمان که در سالن آمفی‌تئاتر نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما نیاز روزافزونی به ساخت مسکن دارد.

وی تصریح کرد: افزایش جمعیت به تعداد جوانان، محدودیت منابع انرژی، کیفیت پایین و روش سنتی‌سازی، ‌بالا بدون قیمت تمام شده روش سنتی‌سازی و ایمنی‌سازی ساختمان‌ها در مقابل بلایای طبیعی از جمله عواملی است که لزوم ورود صنایع نوین به ساختمان‌سازی را روشن می‌کند.

نایب رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور ادامه داد: در مقوله صنعت ساختمان با دو واژه مهم احداث ساختمان و بهره‌برداری از آن روبه‌رو هستیم.

فرج‌زادها افزود: بیشتر استانداردهای موجود در صنعت ساختمان مربوط به روش‌های احداث آن و صرفه‌جویی در منابع مالی برای ساخت یک ساختمان است.

وی با بیان اینکه متخصصین صنعت ساختمان در تعریف صنعتی‌سازی نظریه‌های متعددی دارند، خاطرنشان کرد: جامع‌ترین این روش‌ها گذر از سنتی‌سازی با هدف پاسخ‌دهی به تقاضای بازار و انتقال فناوری‌های نوین در ساختمان‌سازی است.

نایب رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور اضافه کرد:‌ در روش صنعتی‌سازی یکی از موارد بسیار مهم استفاده از استانداردهای ساختمانی است که باید با وضع مقررات ملی از آن حمایت شود.

همایش صنایع نوین ساختمان همزمان با هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان و صنایع سرمایشی و گرمایشی در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2202/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول