اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی اردبیل خبر داد

مطالعه و آسیب‌شناسی محله ارمنستان اردبیل

معاون اداره کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: محله ارمنستان اردبیل به عنوان یکی از محلات قدیمی و با سابقه مورد مطالعه و آسیب‌شناسی دقیق قرار می‌‌گیرد.

مطالعه و آسیب‌شناسی محله ارمنستان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید خداپناهی عصر امروز در جلسه بررسی طرح‌های مطالعاتی و آسیب‌شناسی این محله اظهار داشت: در حال حاضر مطالعات بافت تاریخی و مستندنگاری محله قاجاری ارمنستان اردبیل انجام شده است.

وی با اشاره به بررسی الگوهای پیشنهادی سیما و منظر شهری این محله به عنوان یکی از راهکارهای مرمتی تصریح کرد: در طرح مطالعات محله ارمنستان الگوی‌های ساماندهی و احیای بافت نیز ارائه شده است.

خداپناهی از جمله آسیب‌شناسی‌های انجام شده به آسیب‌شناسی منظر، مسیرهای حرکتی، گذرگاه‌ها و ارتباط پلاک‌ها با یکدیگر اشاره کرد و افزود: طراحی پلان‌های پیشنهادی برای بناهای نوساز موجود در بافت، بدنه‌سازی شهری نماها و تأمین فضای مورد نیاز در بافت از جمله فرهنگی، آموزشی، خدماتی، درمانگاه و... از دیگر راهکارهای مرمتی این بافت است.

این پژوهشگر هدف از تهیه طرح پژوهشی محله ارمنستان را مطالعه، شناخت و معرفی بناهای موجود و مرمت بافت محله عنوان کرد و ادامه داد: همچنین توجه به تأسیسات و تجهیزات شهری به عنوان مثال نحوه دسترسی به بافت توسط وسایل نقلیه در راهکارهای مرمتی دیده شده است.

وی وجود هشت بنای تاریخی چون بازار مسگران، مدرسه جعفر اسلامی، خانه مروج، صمدی، صدرالممالک و کلیسای حضرت مریم واقع در مرکز محله را از جمله شاخص‌های بافت تاریخی محله ارمنستان برشمرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون اداره کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: محله ارمنستان در خیابان سی‌متری مابین عالی‌قاپو و بازار در امتداد محور راسته مسگران واقع شده است.

انتهای پیام/62004/ک20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول