اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه آزاد اسلامی مشهد:

فناوری و پژوهش کشور به اقدامی جهادی نیاز دارد

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: اگر اقدامی جهادی و انقلابی در پژوهش و فناوری کشور اتفاق نیفتد ایران در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان موفق نخواهد شد..

فناوری و پژوهش کشور به اقدامی جهادی نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدعلی خلیل‌زاده امشب در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری که در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی واحد مشهد با حضور جمعی از مسئولان استانی و دانشگاهی در راستای تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی این استان برگزار شد، اظهار کرد: موقعیت و جایگاه فعلی بشریت در علم و فناوری بر همگان پوشیده نیست.

وی افزود: در ایران به همت جوانان پرتلاش در توسعه علمی توانسته‌ایم پله‌های ترقی علمی و فناوری را به خوبی طی کرده و جایگاه مطلوبی در دنیا و منطقه کسب کنیم.

خلیل‌زاده گفت: ما براساس چشم‌انداز 20 ساله باید در رتبه علمی و فناوری سرآمد باشیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: در این رابطه به رتبه علمی رسیده‌ایم اما در رتبه فناوری قدم‌هایی که برداشته شده خوب بوده اما کافی نیست.

وی گفت:‌ اگر بخواهیم خود را جزو دانشگاه‌های برتر دنیا بدانیم براساس شاخص‌های بین‌المللی باید جایگاه نخست را کشف کرده و در تحول دانشگاه از دانشگاه آموزش‌محور به دانشگاه پژوهش‌محور و سپس به دانشگاه کارآفرین گام برداریم.

خلیل‌زاده بیان کرد: در بخش ابتدایی در حوزه دانشگاه پژوهش‌محور قدم‌هایی برداشته شده است اما کافی نیست.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: اگر شاخص تولید علم را براساس شاخص‌‌های بین‌المللی محاسبه کنیم در حوزه فناوری و تکمیل چرخه تولید علم تا تولید ثروت فاصله زیادی داریم.

وی اظهار داشت: اگر قرار بر این است که فناوری در حلقه دوم و تجاری‌سازی در حلقه سوم نقش داشته باشد فقط دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه مؤثر باشند.

خلیل‌زاده تصریح کرد: دانشگاه‌ها مؤظف به فعالیت در این زمینه بوده و باید در حوزه فناوری و پژوهش نقش‌آفرین باشند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: اگر قرار است در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان که بحث جدی در کشور است و در فرمایشات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور نیز به آن اشاره شده موفق باشیم باید بخش عمده‌ای از آن را دانشگاه‌ها، پژوهشگران، استادان و دانشجویان دانشگاه‌ها عهده‌دار شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر اقدامی جهادی و انقلابی در این حوزه اتفاق نیفتد ایران به این آرمان نخواهد رسید..

خلیل‌زاده بیان کرد: در هفته پژوهش و فناوری ظرفیت‌هایی هر چند محدود را مشاهده کردیم که بسیار ارزشمند است اما بر مدیران و مسئولان واجب است که از این ظرفیت‌ها برای توسعه استفاده کنند.

وی خطاب به مسئولان گفت: مسئولان وظیفه خدمت‌گزاری و ایجاد بستر برای فعالیت در زمینه پژوهش و فناوری را دارند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در پایان با اشاره به 555 عضو هیئت علمی و 26 هزار و 317 دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گزارش عملکرد پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد را ارائه داد.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و واحد مشهد تقدیر شد.

انتهای پیام/2202/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول