اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد

طراحی جدیدترین متد تمرینات بدنسازی ویژه بازیکنان نخبه در فوتسال

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا از طراحی جدیدترین متد تمرینات بدنسازی ویژه بازیکنان نخبه در فوتسال خبر داد.

طراحی جدیدترین متد تمرینات بدنسازی ویژه بازیکنان نخبه در فوتسال

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز و به نقل از روابط عمومی باشگاه دبیری تبریز، شهاب سفال‌منش‌ مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره این روش اظهار کرد: یکی از ارکان موفقیت در ورزش خصوصا در سطح قهرمانی آمادگی جسمانی است و نظر به اینکه در طول سال‌های گذشته مربی تخصصی بدنسازی در رشته فوتسال نداشته و از مربیان بدنسازی سایر رشته‌ها همانند فوتبال و دوومیدانی استفاده می‌شد، لزوم طراحی بدنسازی مختص رشته فوتسال به خوبی احساس می‌شد و در همین زمینه بدنسازی این رشته با جدیدترین متد تمرینات برای بازیکنان فوتسال طراحی شد.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا مدت طراحی بدنسازی فوتسال را 5 سال ذکر کرد‌ و افزود: برای این برنامه بیش از 300 مقاله تخصصی را بررسی کرده و با مربیان صاحب نام فوتسال کشورها برزیل، روسیه، اسپانیا، تایلند، ژاپن ، ایران و کلیه مربیان فوتسال AFC در ارتباط بوده و در تمرینات تیم های مختلف ملی و باشگاهی اروپایی و آسیایی حضور یافتم.

کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی کشور تصریح کرد: این تمرینات تلفیقی از تمرینات تکنیکی بازیکنان فوتسال و تمرینات آمادگی جسمانی بوده و تمرینات تکنیکی ـ فیزیکی هستند که بازده‌ خیلی زیادی در اجرای تدابیر تاکتیکی دارد که از سوی مربیان اتخاذ می‌شود، را دارد.

مربی تیم دبیری تبریز گفت: امیدواریم با روش ابداع شده سرعت در اجرای حرکات بازیکنان با توپ و بدون توپ افزایش یافته و بازیکنان فوتسال را به بالاترین سطح اجرای خلاقیت تکنیکی و برنامه های تاکتیکی تیم برسانیم.

وی افزود: با توجه به اینکه این برنامه برای نخستین بار در ایران و باشگاه دبیری اجرا می‌شود امیدوارم این متد در آینده در کلاس‌های مربیگری نیز تدریس و به مربیان فوتسال این تمرینات ویژه ارائه شود.

سفال‌منش در مورد تمرینات این متد مدرن آموزشی بیان کرد: کار با وزنه مختص بازیکنان فوتسال، تمرینات غیر هوازی برای بالا بردن توان بازیکنان همراه با توپ و تمرینات هوازی است که جدیدترین تمرینات ویژه چابکی و انعظاف پذیری در متن آن گنجانده شده است.

سرمربی سابق تیم‌های پتروشیمی تبریز و پوشینه بافت قزوین خاطر نشان کرد: اعتقاد دارم در فوتسال مدرن دنیا مربیان بدنسازی باید دانش کافی از انواع تکنیک‌های فردی و کارهای گروهی و تاکتیک‌های تیمی فوتسال را داشته باشد تا بتواند به درستی و آگاهی کامل به بدنسازی تیم پرداخته و باید این نکته را ذکر کنم که اساس موفقیت در هر رشته‌ای در گام نخست بدنسازی خوب است.

وی عنوان کرد: عمر بدنسازی سنتی به پایان رسیده و دیگر جایی در آماده‌سازی جسمانی تیم‌ها ندارد و این متد به خوبی می‌تواند ضمن بدنسازی تخصصی در فوتسال، به آمادگی جسمانی تیم‌ها نیز کمک شایانی کند.

شهاب سفال‌منش از اعضای تصمیم گیرنده در تالیفات جزوات آموزشی ویژه کار آمادگی جسمانی کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده و برنامه بدنسازی وی مورد تایید تار قلی‌زاده رئیس دپارتمان فوتسال آسیا قرار گرفته است.

انتهای پیام/60001/ک/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول