اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد

بسیج امکانات دستگاه‌های اجرایی برای استقبال از زائران دهه آخر صفر

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر بسیج امکانات دستگاه‌های اجرایی برای استقبال از زائران دهه آخر صفر گفت: باید به مسائل فرهنگی زائران و تبیین فلسفه زیارت پیاده از طریق حضور جدی و فعال مبلغان همراه کاروان‌ها پرداخته شود.

بسیج امکانات دستگاه‌های اجرایی برای استقبال از زائران دهه آخر صفر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدحسین فروزان مهر در جلسه شورای هماهنگی ستاد تسهیلات زائران استان با بیان این که همه ساله تعداد قابل توجهی از هموطنان به صورت پیاده به بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) مشرف می‌شوند، از این اقدام به عنوان نوعی میراث معنوی یاد کرد و اظهار داشت: به منظور ارتقای خدمت‌رسانی در این حوزه باید با بررسی کمی و کیفی اقدامات سالهای گذشته و آسیب‌شناسی وضعیت موجود، نسبت به ترسیم نقشه راه و ظرفیت‌سنجی نیازها اقدام شود.

وی افزود: تمام معاونت‌های دوازده‌گانه ستاد باید با تقسیم کار متناسب با حوزه ماموریت خود، به بهترین شکل ممکن نسبت به خدمت‌رسانی به زائران اقدام و با بسیج امکانات، شرایط را برای حظ وافر معنوی و بهره‌گیری هر چه بیشتر از حضور در مشهد و زیارت آن امام همام فراهم کنند.

رئیس شورای هماهنگی ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی برنامه‌ریزی برای ورود و خروج تدریجی زائران به منظور جلوگیری از تراکم در محورهای ورودی و خروجی را از جمله مواردی دانست که باید نسبت به مدیریت آن اقدام شود.

وی در همین راستا از پلیس راه و راهور ناجا خواست تا با کمک اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان نسبت به ساماندهی و متعادل‌سازی روند ورود زائران به شهر مشهد تلاش کنند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اطلاع‌رسانی از وضعیت جوی و آمادگی دستگاه‌های بحران‌مدار به منظور مقابله با بحران‌های احتمالی ضرورتی است که اهتمام دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

فروزان مهر دسترسی به آمبولانس و تجهیزات پزشکی در طول مسیر حرکت را برای کاروان‌های پیاده ضروری دانست و از دبیرخانه ستاد خواست تا ضمن بسیج امکانات استان از ظرفیت استانهای همجوار نیز در این زمینه استفاده شود.

وی بر توجه به مسایل فرهنگی زائران و تبیین فلسفه زیارت پیاده از طریق حضور جدی و فعال مبلغان همراه کاروانها و در توقفگاه‌ها و استراحتگاه‌های زائران تاکید کرد.

ریئس شورای هماهنگی ستاد تسهیلات زائران خراسان رضوی ضمن تاکید بر مستندسازی ورود زائران پیاده و عزاداری‌های پایان ماه صفر، خواستار تعیین سخنگو به منظور جلوگیری از ارایه آمار متفاوت از خدمات شد.

انتهای پیام/2202/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول