اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر:

بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی نتیجه غفلت از پژوهش است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: غفلت از پژوهش باعث شده تا معضلات زیست‌محیطی مانند ایجاد گردو غبار، خشک شدن تالاب‌ها، بحران آب و خشکی دریاها دامن‌گیر بسیاری از مناطق کشور شود.

بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی نتیجه غفلت از پژوهش است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر اصغر مطهری ظهر امروز در دومین همایش علمی محیط زیست و پژوهش گفت: پژوهش محور اصلی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای مسئولان است.

وی ادامه داد: اگر طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی نیز بدون توجه و توسعه ایجاد شود توسعه پایدار را با مشکل روبرو خواهد کرد.

مطهری افزود: غفلت از پژوهش باعث شده تا معضلات زیست‌محیطی مانند ایجاد گردو غبار، خشک شدن تالاب‌ها، بحران آب و خشکی دریاها دامن‌گیر بسیاری از مناطق کشور شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: اصل 50 قانون اساسی حفاظت از محیط زیست را رسالت همگانی دانسته و آلودگی محیط زیست را ممنوع کرده است تا از تخریب جلوگیری و در حفاظت کمک شود.

مطهری گفت: در صورت بی‌توجهی به این حوزه، اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر برای اجرای ماموریت قانونی خود حتی با دستگاه‌های دولتی نیز از طریق قانون برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: تنها راه برون‌رفت از چالش‌های محیط زیستی خرد جمعی است و محیط زیست به تنهایی قادر به سر و سامان دادن به وضعیت کنونی نیست.

مطهری خاطرنشان کرد: در صدد تشکیل اتاق فکر برای جذب مشارکت نخبگان و تشکل‌های مردمی برای همسو کردن نظرات و تصمیم‌گیری‌های استان بوشهر هستیم.

انتهای پیام/6606/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول