اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطرح کرد

رفتارهای پرخطر عامل بیشتر تصادفات جاده‌ای

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: علت بسیاری از تصادفات و حوادث جاد‌ه‌ای، رفتارهای پرخطر از جمله سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ است.

رفتارهای پرخطر عامل بیشتر تصادفات جاده‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، داوود کشاورزیان بعد از ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز راهدار در شیراز با بیان اینکه آمار تلفات رانندگی در کشورمان در حد و اندازه کشورهای کمتر توسعه‌یافته است، اظهار داشت: پذیرفتنی نیست که وسایل حمل و نقل عمومی بر اثر یک نقص فنی دچار سانحه و موجب کشته شدن چند نفر از هموطنان ما شود.

وی عنوان کرد: شرکت‌های حمل و نقل باید یک برنامه منظم برای تعمیر و نگه‌داری خودروهای خود داشته باشند تا از نظر فنی خودرو با مشکلی مواجه نشود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: علت بسیاری از تصادفات و حوادث جاده‌ها، رفتارهای پرخطر از جمله سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ است که انتظار می‌رود در این زمینه کار فرهنگی صورت گیرد تا رانندگان نسبت به عواقب چنین رفتارهایی آگاه شوند.

وی عنوان کرد: از پلیس راهنمایی و رانندگی انتظار می‌رود تا با تلاش هرچه بیشتر جلوی رفتارهای پرخطر رانندگان خاطی را بگیرد و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های عمده بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل ادامه داد: علاوه بر فعالیت این بخش در جابه‌جایی مسافر و حمل بار، به تازگی نیز این بخش در اداره پایانه‌های مسافربری نیز ورود پیدا کرده است.

کشاورزیان خواستار نظارت جدی بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل شد و تصریح کرد: شرکت‌ها باید طبق قانون هم در نحوه صدور بارنامه دقت کنند و هم بر شرایط فنی خودرو نظارت داشته باشند در غیر این صورت با آن‌ها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/2448/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول