اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در لرستان:

مسئولان از مغزهای متفکر لرستانی ‌برای اجرای ‌پروژه‌ها بهره بگیرند

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت:‌ این استان ‌دارای مغزهای متفکر و پژوهشگران جوانی برای مشارکت در اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی است.

مسئولان از مغزهای متفکر لرستانی ‌برای اجرای ‌پروژه‌ها بهره بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر لرستان در خرم‌آباد افزود: حیات یک جامعه به پژوهش بستگی دارد، به همین منظور پژوهش به عنوان اساس، پایه و کلید همه طرح‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه استان لرستان دارای مغزهای متفکر و پژوهشگران جوانی برای مشارکت در اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی است، اظهار کرد: توجه به این نخبگان، موجب رشد و توسعه علمی چشمگیر استان و کشور می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: باید برای پژوهشگران جوان ارزش قایل شویم زیرا این امر می‌تواند نوآوری و خلاقیت جدی در عرصه‌های مختلف داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه در صورتی که عوامل شکوفایی استعدادهای پژوهشگران و موانع عدم توسعه در امر پژوهش را پیدا کنیم، به طور یقین با رشد و توسعه همه جانبه رو به رو می‌شویم، گفت: نباید پژوهشگر را با نویسنده اشتباه گرفت، بلکه باید موانع موجود در این عرصه را شناسایی و برطرف کرد.

وی در ادامه به سالروز شهادت شهید محمد مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: شهید مفتح یک مجتهد آگاه به زمان و مکان، مبارز خستگی ناپذیر، استاد و مدرس ماهر و شخصیتی تاثیرگذار بود که یک پژوهشگر نیز باید مانند این شهید بزرگوار آگاه به زمان باشد.

امام جمعه خرم‌آباد اذعان داشت: از این شهید والامقام آثار فراوانی به جای مانده است و نقش شهید مفتح در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

میرعمادی تأکید کرد: آنچه که شهید مفتح را قبل و بعد از پیروزی انقلاب برجسته کرده است آن است که در حوزه و دانشگاه نقش‌آفرینی داشته است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه شهید مفتح اندیشه‌های والایی داشت، افزود: وی معتقد بود که دو نیروی قوی و قدرتمند به نام علم و دین است که اگر کنار یکدیگر قرار گیر،د سعادت ابدی برای مردم به دنبال دارد.

وی ابراز داشت: شهید مفتح به خوبی تشخیص داد که اگر دانشگاه و حوزه در کنار هم باشند، می‌توان در زمینه علمی پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه به دلیل وحدت حوزه و دانشگاه دشمنان نسبت به ایران حساس هستند، گفت: یکی از دستاوردهای عظیم و راه پیشرفت علمی و عملی جامعه در گرو وحدت این دو است، به همین منظور باید امتیازهای دانشگاه و حوزه با هم مبادله شود.

حجت الاسلام میرعمادی اخلاص، معنویت، احترام به ارزش‌ها، نوگرایی، تحول‌گرایی، پویایی و توجه به واقعیت‌ها امتیازاتی است که در حوزه و دانشگاه وجود دارد، تا بتوان از این طریق به نتیجه مطلوبی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: نقش اساسی حوزه و دانشگاه در سرنوشت کشور و مردم مهم است و اگر حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار گیرند، ما شاهد پیشرفت‌های همه‌جانبه هستیم.

دراین مراسم از 48 پژوهشگر برتر لرستان در حوزه اساتید، دانشجویان و دانش‌آموزان پژوهشگر لرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/2304/‌ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول