اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد

استقرار ثابت پایگاه قرنطینه دانشکده علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: پایگاه قرنطینه دانشکده به شکل ثابت در مرز شلمچه مستقر است.

استقرار ثابت پایگاه قرنطینه دانشکده علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه

مرتضی جعفری در حاشیه بازدید از فعالیت‌ کارمندان دانشکده علوم پزشکی آبادان مستقر در محل یادمان شهدای شلمچه و منطقه مرزی با کشور عراق، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان از استقرار ثابت پایگاه قرنطینه این معاونت در مرز شلمچه خبر داد و اظهار کرد: این پایگاه به مدت سه سال است که در مرز شلمچه به زوار و مسافران به کشور عراق خدمات می‌دهد.

وی در همین خصوص عنوان کرد: کارشناسان بهداشت محیط و واحد پیشگیری معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایگاه مذکور حضور داشته و در دو اتاق تعبیه شده در مرز شلمچه مستقر هستند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به وظایف کارمندان این دانشکده در مرز شلمچه تصریح کرد: توزیع مستمر پمفلت‌های آموزشی در خصوص بیماری‌های شایع در میان زائران، هماهنگی با مسئولان کاروان‌ها برای شناسایی افراد بیمار و نمونه‌گیری از این بیماران احتمالی، نظارت بر مسائل بهداشتی منطقه و کلرسنجی آب به صورت روزانه در این مرز، از اقدامات صورت گرفته توسط کارشناسان مستقر در این پایگاه است.

وی از مشکلات موجود در مرز شلمچه گفت و خاطرنشان کرد: سیستم دفع فاضلاب در این منطقه مشکل داشته و همین موضوع باعث شده که بوی تعفن در این فضا وجود داشته باشد ضمن اینکه با توجه به افزایش روزانه جمعیت در مرز شلمچه لزوم رسیدگی به نظافت عمومی از سوی ارگان‌های مرتبط احساس می‌شود.

جعفری در پایان تصریح کرد: امیدوار هستیم که هموطنانی که به دنبال توزیع نذورات خود در این مرز هستند برای اطمینان از سلامت غذای طبخ شده، پیش از توزیع، هماهنگی لازم را با کارشناسان پایگاه مستقر دانشکده علوم پزشکی آبادان داشته باشند.

انتهای یام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول