اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

بیش از 2 هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس‌ تعداد طرح‌های نیمه‌تمام در کشور را بیش از 2 هزار و 900 پروژه اعلام کرد و گفت: این پروژه‌ها حدود 500 هزار میلیارد تومان بودجه لازم دارند که دولت برای تکمیل آنها اولویت‌بندی سه مرحله‌ای انجام داده است.

بیش از 2 هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حمیدرضا فولادگر ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: اکنون درصد بیکاری در استان اصفهان به رغم وجود کارخانجات تولیدی و صنعتی بسیار، یک درصد هم از میانگین کشوری بیشتر است.

وی اظهار کرد: بخش دولتی طی چند سال گذشته نتوانسته حتی یک پروژه بزرگ را در اصفهان اجرایی کند و بخش خصوصی نیز در این زمینه فعال عمل نکرده است.

فولادگر با بیان اینکه استان‌های خراسان رضوی و شمالی، آذربایجان شرقی و غربی در جذب سرمایه‌گذاری خصوصی خیلی قوی‌تر از اصفهان عمل کرده‌اند، تصریح کرد: سخت‌گیری‌های بی‌مورد در اصفهان باعث شده تولیدکنندگان و صنعتگران تمایلی به سرمایه‌گذاری در اصفهان نداشته باشند.

* در حد قابلیت‌های اصفهان کار نشده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصفهان از پیش از انقلاب تاکنون قابلیت‌های خیلی بالایی داشته اما به درستی از قابلیت‌های استان اصفهان استفاده نشده است.

فولادگر اضافه کرد: پروژه‌های مصلی ، قطار سریع‌السیر، مترو، موزه دفاع مقدس، ورزشگاه نقش جهان، و ... از جمله پروژه‌هایی است که بیش از 10 سال از عمر آن گذشته ولی هنوز به بهره‌برداری نرسیده است که این موضوع برای اصفهان شرم‌آور است.

وی افزود: امسال بعد از سال‌ها، دولت لایحه بودجه را سر وقت داد و این موضوع باعث می‌شود نمایندگان وقت بیشتری برای بررسی آن داشته باشند، اما همین موضوع باعث نواقصی در بودجه شده که اعتراضات نمایندگان را به دنبال داشته است.

رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: توقع مجلس از دولت این است که در تنظیم لایحه بودجه ساختارشکنی کند، اما امسال هم در این لایحه ساختارشکنی خاصی صورت نگرفته است، و این به دلیل آن است که دولت وقت زیادی برای تنظیم این لایحه نداشت.

فولادگر اظهار کرد: سال 92 یکی از بدترین سال‌های تاریخ ایران در زمینه تنظیم بودجه بود، چرا که لایحه بودجه در هشتم اسفندماه سال 91 ارائه شد و مجلس تا خرداد سال جاری این لایحه را بررسی می‌کرد.

وی تصریح کرد: دولت جدید نیز پس از بر سرکار آمدن، لایحه اصلاحیه بودجه را ارائه نمود که مجلس تا روزهای اخیر مشغول بررسی این لایحه بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نظام بودجه نویسی در ایران نظام ثابتی است ، درحالی‌که اکنون کشورهای مدرن بودجه انعطاف‌پذیر و یا متغیر می‌نویسند و بخش زیادی از هزینه‌ها را مشروط بر تحقق درآمدها می‌گذارند.

فولادگر با بیان اینکه معاونت نظارت و راهبردی رئیس‌جمهور که به‌جای سازمان مدیریت و برنامه و بودجه کشور فعال شده بود نتوانست انتظارها را برآورده سازد و بر همین اساس طی مصوبه مجلس قرار شد به زودی این سازمان دوباره احیا گردد.

* 2 هزار و 900 پروژه نیمه‌تمام در کشور داریم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تعداد طرح‌های نیمه‌تمام در کشور را بیش از 2 هزار و 900 طرح و پروژه اعلام کرد و افزود: این پروژه‌ها حدود 500 هزار میلیارد تومان بودجه لازم دارد که دولت برای تکمیل این پروژه‌ها اولویت‌بندی سه مرحله‌ای انجام داده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های 0 تا 20 درصد، 20 تا 80 درصد و از 80 تا 100 درصد اولویت‌های دولت برای تخصیص بودجه بوده که به پروژه‌های 80 تا 100 درصد پیشرفت اعتبار کامل ، پروژه‌های 20 تا 80 درصد پیشرفت، 40 درصد اعتبار و آن‌هایی که کمتر از 20 درصد پیشرفت داشته‌اند تنها پنج درصد اعتبارات تخصیص داده شده است.

فولادگر اضافه کرد: دولت 35 میلیارد دلار نیز برای فاینانس و 15 هزار میلیارد تومان نیز اجازه انتشار اوراق مشارکت برای بخش دولتی و 7 هزار میلیارد تومان نیز فروش اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها در نظر گرفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بودجه عمومی کشور 218 هزار و 700 میلیارد تومان است که 195 هزار میلیارد تومان آن بودجه عمومی و 23 هزار میلیارد تومان آن درآمدهای اختصاصی دستگاه‌ها است.

وی بیان کرد: بودجه شرکت‌های دولتی نیز 587 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته‌ شده که بیش از 2.5 برابر بودجه عمومی دولت بوده و نشانگر آن است که خصوصی‌سازی هنوز در کشور جدی گرفته نشده است.

* بیش‌ترین فشار مالیاتی بر اصفهانی‌ها

فولادگر با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته بیش‌ترین فشارهای مالیاتی بر مردم اصفهان بوده است، خاطرنشان کرد: دولت در سال گذشته 59 هزار میلیارد تومان از درآمدها را منوط به دریافت مالیات کرده بود، درحالی‌که در سال جاری این رقم به 66 هزار میلیارد تومان رسیده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:  اکنون حدود 43 درصد از واجدان شرایط برای پرداخت مالیات، از پرداخت‌ها فرار می‌کنند و بار اصلی پرداخت مالیات‌ها روی دوش کارمندان و افرادی است که مشخصات آن‌ها در ادارات مالیاتی وجود دارد.

فولادگر از نحوه تعیین میزان مالیات استان اصفهان در لایحه بودجه انتقاد کرد و افزود: این نمایندگان استان اصفهان نیز به این لایحه بودجه اعتراض دارند، اما روش‌های برخی از نمایندگان را که به تازگی ارائه شد برای بیان اعتراض نمی‌پسندند.

انتهای پیام/63031/ط40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول