اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کانون فضای مجازی و سایبری دانشگاه رودهن

سمینار «شبکه‌های اجتماعی مجازی، ‌فرصت‌ها و تهدیدها» برگزار شد

سمینار «شبکه‌های اجتماعی مجازی،‌ فرصت‌ها و تهدیدها» با سخنرانی اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی و به همت کانون فضای مجازی و سایبری دانشگاه آزاد اسلامی رودهن برگزار شد.

سمینار «شبکه‌های اجتماعی مجازی، ‌فرصت‌ها و تهدیدها» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران،‌ در این سمینار که ظهر امروز در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد، ‌فرصت‌ها و تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی مجازی در حوزه‌های مختلف بررسی شد.

مسئول کانون فضای مجازی و سایبری دانشگاه رودهن و دبیر اجرایی سمینار گفت: هدف اصلی از برگزاری این سمینار، تدوین مفهوم و جایگاه شبکه‌های اجتماعی مجازی و بررسی باید‌ها و نبایدهای آن است.

ابوالفضل لطفی‏‌مقدم بیان کرد: به دلیل گستردگی فرصت‌ها و تهدیدها و باید و نبایدها در این مقوله، ‌بررسی آن را در حوزه‌ها و رویکردهای مختلف اجتماعی، ‌فرهنگی، ‌روان‏شناسی و علم رایانه در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه در هر یک از این رویکردها از اساتید و صاحب‏‌نظران دانشگاهی استفاده شده است، افزود:‌ سخنرانان این سمینار کاملا بی‌طرفانه، تمام آسیب‌ها و در کنار آن فرصت‌های شبکه‌های اجتماعی مجازی را بررسی کردند.

لطفی‌مقدم ادامه داد: امروز یکی از بیشترین کاربران شبکه‌های اجتماعی مجازی، جوانان و دانشجویان هستند و اکثر دانشجویان وقت زیادی برای بودن و گردش در این شبکه‌ها صرف می‌کنند.

مسئول کانون فضای مجازی و سایبری دانشگاه رودهن با اشاره به همه‌گیر شدن شبکه‌های اجتماعی مجازی در کشور اظهار کرد:‌ این در حالی ‌است که شاید به جرأت می‌توان گفت عده بسیار کمی از کاربران از خطرات احتمالی و تهدید‌های بودن در این شبکه‌ها آگاه هستند.

وی اضافه کرد: از این رو، شناسایی این تهدیدات و معرفی  و بررسی راه‌‏های جلوگیری از افتادن در دام این خطرات از دیگر اهداف این سمینار است.

لطفی‏‌مقدم با اشاره به اینکه در این سمینار شبکه‌های اجتماعی نه به طور مطلق رد و نه به طور مطلق پذیرفته و توصیه شد، خاطرنشان کرد: چگونه بودن، برای چه بودن، چقدر بودن و مهم‏تر از همه حفظ و رعایت نکات امنیتی بسیار مهم در این فضاها، از نکاتی است که در این سمینار بررسی شد.

به گزارش فارس، سمینار شبکه‌های اجتماعی مجازی، ‌فرصت‌ها و تهدیدها، با حضور رؤسای دانشکده‌ها، معاونان، اساتید، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/2568/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول