اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود:

نشست‌های معرفتی و بصیرتی در جامعه بیشتر برگزار شود

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود گفت: نشست‌های معرفتی، بصیرتی و تربیتی در راستای کاهش مشکلات اجتماعی بسیار راهگشاست و باید در جامعه بیشتر برگزار شود.

نشست‌های معرفتی و بصیرتی در جامعه بیشتر برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام علی بوجاری پیش از ظهر امروز در گردهمایی شماری از جوانان و مردم بسطام، در سخنانی با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم (ص) گفت: پیامبر (ص) درباره آثار موعظه می‌فرماید «خداوند تعالی در روز قیامت عذاب را از سه گروه بر می‌دارد: بنده‌ای که به قضای او راضی باشد، آنکه خیرخواه مسلمانان باشد و کسی که مردم را به خیر و صلاح دعوت کند».

وی افزود: ما در این حدیث سه نکته مهم را باید توجه کنیم که عبارتند از رضای خدا، رضای مردم و کمک در رفع مشکلات مردم که این‎ها انسان را در آخرت سعادتمند می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود تصریح کرد: این سه نکته مهم باید در زندگی ما لحاظ شود و ما که خود را بسیجی و مدافع اسلام می‌دانیم باید به آن توجه کنیم.

بوجاری خاطرنشان کرد: راضی به قضای الهی یعنی ما در تمام طول زندگی خود تسلیم برابر خداوند باشیم آن تسلیمی که امام حسین (ع) بود و در گودی قتل‎گاه و روی زمین بدان اشاره کرد «راضیاً به رضاک و تسلیماً به قضاک».

وی بیان کرد: خیرخواه مردم بودن نیز در روز عاشورا و امام حسین (ع) تجلی دارد که تا لحظه آخر مردم را دعوت به خیر و صلاح کرد و حاضر نبود که آنها در گمراهی خود بمانند و راه عذاب را طی کنند.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود با بیان اینکه دعوت مردم به خیر و صلاح همان امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: متأسفانه در جامعه ما این دعوت کم‎رنگ شده است و مردم خجالت می‌کشند و یا می‌ترسند و یا بی‌تفاوت هستند که جامعه را به خیر و سعادت دعوت کنند و این بسیار ناپسند است.

بوجاری در ادامه گفت: توجه دادن مردم به خیر و نیکی باعث برطرف شدن عذاب قیامت می‌شود و این بسیار مهم است؛ چرا که آن قدر بدی و زشتی داریم که می‌توانیم با این کار ساده آنها را پاک کنیم.

وی تأکید کرد: بسیج امروز با تشکیل حلقه‌های صالحین در پایگاه‌ها تلاش می‌کند فرموده پیامبر (ص) را اجرایی و مردم را به نیکی و صلاح و خیرخواهی دعوت کنند و سبب رستگاری آنها شوند.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود افزود: نشست‌های معرفتی، بصیرتی و تربیتی شجره طیبه صالحین باید بتواند این اتحاد را در جامعه ایجاد کند که همه با هم در جهت رشد و تعالی فکری و عملی کمک کنند و راهگشای یکدیگر باشند.

بوجاری خاطر نشان کرد: باید توجه داشته باشیم که حلقه‌های صالحین در پایگاه‌ها مأمنی برای همه اقشار و سنین بسیج و مردم باشد و تلاش شود این جلسات مدون و با هدف خاص برپا و دنبال شود.

وی با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: باید این فریضه در حلقه‌های صالحین تشریح و تبیین شود و اعضای حلقه با آموزش صحیح خود مروجان این فریضه و دعوت مردم به خیر و صلاح در جامعه اسلامی ما شوند.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول