اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مقام نخست بیست و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی:

خراسان رضوی یکی از قطب‌های اصلی قرآن در کشور است

مقام نخست بیست و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن کریم گفت: مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی یکی از با کیفیت‌ترین مسابقات در جهان اسلام است.

خراسان رضوی یکی از قطب‌های اصلی قرآن در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، سیدمحمدجواد حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی در تکیه ابوالفضلی نیشابور، اظهار داشت: خراسان رضوی یکی از قطب‌های اصلی قرآن در کشور است.

وی افزود: بنا به گفته مقام معظم رهبری، مشهد نیز به‌ عنوان مهد قرآن در کشور شناخته می‌شود و به برکت وجود امام رضا(ع)، وجود فضاهای مناسب برای قراء و همچنین جلسات مختلف، در سطح کشور مثال‌زدنی است.

عضو مؤسسه‌ فرهنگی جامعه قاریان قرآن مشهد ادامه داد: قراء خراسان رضوی با توجه به نزدیکی سبک‌شان به قراء مصری در کشور متمایز، ممتاز و شناخته شده هستند.

حسینی اظهار داشت: سطح مسابقات خراسان رضوی را کمتر از مسابقات کشوری نمی‌بینم و اگر چهار یا پنج قاری از استان‌های دیگر کشور را به جمع حاضر اضافه کنیم می‌توان گفت همان مسابقات کشوری است.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی با بسیاری از استان‌های کشور در پرورش قراء قابل قیاس نیست، افزود: در بسیاری از مواقع در مسابقات کشوری فضایی ایجاد می‌شود که قراء دیگر استان‌ها در کلاس‌های آموزشی قاریان خراسانی شرکت کرده و روش‌های جدید را آموزش می‌بینند.

این قاری بین‌المللی عنوان کرد: اگر بتوانیم با فرهنگ‌سازی و آموزش به مردم کشور، ایجاد وقف قرآنی را در کشور گسترش دهیم می‌توانیم تاثیرات شگرفی در فرهنگ اسلامی خانواده‌ها و جامعه بگذاریم.

حسینی با اشاره به فضای قرآنی ایجاد شده در نیشابور و به‌خصوص قاریان حاضر در مسابقات، اضافه کرد: پرسش‌های قاریان حاضر در مسابقات نشان از تلاش برای یادگیری و انگیزه بسیار بالا برای آموختن روش‌های جدید قرآنی دارد که نشان از پویایی مسابقات در همه ابعاد می‌دهد.

انتهای پیام/2202/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول