اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تجلیل از شاعران جشنواره اشک انار مازندران

22 شاعر برتر جشنواره اشک انار در مازندران امروز با حضور مسئولان استان مازندران تجلیل شدند.

تجلیل از شاعران جشنواره اشک انار مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جشنواره شعر دفاع مقدس اشک انار این روزها دیگر در مازندران نامی آشنا برای اهالی شعر و بسیاری از باقی‌ماندگان از سالار کاروان عشق است.

جشنواره اشک انار امسال هفتمین سالی است که در مازندران شاعران و دل‌سوختگان دفاع مقدس را کنار هم جمع می‌کند و این جشنواره هر سال به نام شهیدی از دفاع مقدس در مازندران متبرک می‌شود.

جشنواره اشک انار امسال مازندران به نام شهید علیرضا نوری که در محله سروار ساری به دنیا آمد متبرک شد.

جشنواره اشک انار بیان الگوهای شهدا در غالب شعر است که مورد استقبال بسیاری از شاعران مازندرانی واقع شد.

در بخش شعر پایداری هشت سال دفاع مقدس علیرضا دهرویه از قائمشهر، میثم رنجبر از بابل،لیلا مالک از ساری، محمد مبلغ الاسلام از بابل، مهدی اتویی از قائمشهر و نیما رستگار ساروکلای از قائمشهر از سوی داوران به عنوان نفرات برتر اعلام و جوایز جشنواره را دریافت کردند.

در بخش فرهنگ عاشورایی سید احترام مطیعی جویباری از شهرستان جویبار، ابراهیم روستایی، فاطمه اسداللهی از قائمشهر، فاطمه بیشه‌دور مرمتی از ساری به عنوان شعرای برتر این بخش معرفی شدند.

در بخش شعر مقاومت ملل و بیداری اسلامی سید سمیه اندارجمی از ساری، مهری ذبیحی اترگله سوادکوهی از ساری، ایلیا تنکابنی از ساری، فاطمه ابراهیمی از بهشهر  رتبه برتر این بخش را کسب کردند.

در بخش شعر کودک و نوجوان فائزه رسکتی از قائمشهر و مریم صادقی منش از نکا، عاطفه محمدی چمازکتی از قائمشهر و بهروز رستگار ساروکلایی از قائمشهر حائز رتبه نخست شدند.

همچنین رحمت‌الله حسن‌پور از زیرآب،جابر خانلری از شیرگاه و شعبان زلیکانی استخر سری از ساری و طاهره مرتضوی موفق به کسب رتبه بخش بومی و محلی این دوره از جشنواره اشک انار شدند.

دبیر اجرایی و مدیر ادبیات جشنواره اشک انار مازندران در حاشیه برگزاری جشنواره اشک انار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 600 اثر به دبیرخانه جشنواره اشک انار ارسال شد که آثار 200 شاعر مازندرانی در جشنواره پذیرفته شد.

سید محمد صادقی سنگدهی با اعلام اینکه مشابه جشنواره اشک انار در سطح کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزیدگان این جشنواره به مسابقات کشوری هدایت می‌شوند.

دبیر اجرایی و مدیر ادبیات جشنواره اشک انار مازندران بیان داشت: چهار داور برای برگزاری این جشنواره انتخاب شدند و دبیرخانه این جشنواره شش ماه در استان مازندران در حال فعالیت است.

مسئول با اعلام اینکه در این جشنواره 22 اثر برگزیده شد، گفت: 18 اثر این جشنواره به مسابقات کشوری ارسال می‌شود.

وی بیان داشت: جشنواره اشک انار در دو مقطع بزرگسال کودک و نوجوان برگزار شد.

صادقی در تشریح برگزاری جشنواره اشک انار دو مقطع بزرگسال و کودک گفت: سن شاعر در این مقطع مطرح نیست بلکه شعرهای که در ارتباط با دفاع مقدس باشد از شاعران پذیرفته می‌شود.

دبیر اجرایی و مدیر ادبیات جشنواره اشک انار در ادامه بیان داشت: این جشنواره در پنج بخش فرهنگ عاشورایی، مقاومت ملل و بیداری اسلامی، شعر کودک و نوجوان و شعر بومی برگزار شد.

انتهای پیام/86004/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول