اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سخنرانی آیت‌الله اراکی

همایش اخلاق و اقتصاد اسلامی در قم برگزار می‌شود

دبیر علمی همایش اخلاق و اقتصاد اسلامی از برگزاری این همایش با سخنرانی آیت‌الله محسن اراکی در روز 28 آذرماه در قم خبر داد.

همایش اخلاق و اقتصاد اسلامی در قم برگزار می‌شود

محمدجواد توکلی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به همایش اخلاق و اقتصاد اسلامی اظهار داشت: این همایش توسط انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه برگزار می‌شود و مراکز حوزوی و دانشگاهی مانند دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه قم، دانشگاه مفید، جامعه المصطفی العالمیه، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در برگزاری این همایش مشارکت داشته‌اند.

وی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، موسسه قدر، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و معاونت تهذیب حوزه را از مراکز دیگر همکار در برگزاری این همایش ذکر کرد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه 160 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است، گفت: پس از ارزیابی، 36 مقاله پذیرفته شده که در این همایش 10 مقاله به صورت سخنرانی و 16 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اخلاق اقتصادی، اخلاق بانکداری و بازار سرمایه، اخلاق بازرگانی، اخلاق پیشرفت، اخلاق بخش عمومی و سایر حوزه‌ها از جمله موضوعات مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش هستند.

توکلی از برگزاری همایش اخلاق و اقتصاد اسلامی در روز 28 آذرماه خبر داد و افزود: مراسم افتتاحیه این همایش با سخنرانی آیت‌الله محسن اراکی ساعت 8:30 در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: پنل نخست با عنوان سیاست‌گذاری اخلاق اقتصادی با ارائه پنج مقاله برگزیده برگزار می‌شود و سپس برنامه رونمایی از جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر صورت می‌گیرد که این جایزه را انجمن اقتصادی اسلامی حوزه برای قدردانی از متفکران اقتصاد اسلامی طراحی کرده و در آینده این جایزه به محققان اقتصاد اسلامی ارائه می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن اقتصاد اسلامی حوزه یادآور شد: آیت‌الله حائری‌شیرازی در برنامه بعد از ظهر این همایش در ساعت 14 به سخنرانی می‌پردازد و مستندی درباره اخلاق کسب و کار اسلامی پخش می‌شود.

وی یادآور شد: مقالاتی در زمینه توسعه،‌ اخلاق مالیاتی و اخلاق شهری قرائت می‌شود و میزگردی با عنوان چالش‌های اخلاق در بانکداری اسلامی از برنامه‌های دیگر نوبت عصر این همایش است.

انتهای پیام/78003/م20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول