اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

از آموزش و پرورش چه خبر؟

از روزهای پُر انتصاب آموزش و پرورش تا دوگانگی در به‌کارگیری بازنشستگان

به رغم آنکه در دوره فعلی وزارت آموزش و پرورش به بازنشستگان بها داده شده است اما برخی افراد شاغل فعلی را نیز که در آستانه بازنشستگی بودند، به بهانه بازنشسته شدن، کنار گذاشته‌اند!

از روزهای پُر انتصاب آموزش و پرورش تا دوگانگی در به‌کارگیری بازنشستگان

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، آموزش و پرورش، هفته جاری را با انتصاب گذرانده است و چند مدیرکل منصوب شدند.

نکته جالب انتصاب‌ها، به مراسم معارفه‌ بر می‌گردد زیرا جدیداً مسئولان بیشتری برای تودیع و معارفه مدیران‌کل به استان‌ها می‌روند اما در حالی رئیس مراکز در مراسم معارفه مدیران‌کل حضور دارند که نامی از برخی معاونان شنیده نمی‌شود!

- معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در مراسم معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش خوزستان گفت: «دوران آمارهای کاذب در آموزش و پرورش تمام شد»؛ این گفته آقای معاون در حالی بیان شده است که هنوز آمار تعداد معلمان و دانش‌آموزان متفاوت اعلام می‌شود به عنوان مثال رئیس مرکز آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات تعداد فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش را یک میلیون و 13 هزار نفر، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر، یک میلیون و 230 هزار نفر و وزیر آموزش و پرورش هم بیش از یک میلیون نفر عنوان کرده است.

- درباره انتصابات وزیر آموزش و پرورش هنوز مجلس و برخی کارشناسان نظراتی دارند و بحث این است که افراد شایسته بدون در نظر گرفتن بحث‌های سیاسی انتخاب شوند.

 محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش در خصوص انتصابات این وزارتخانه گفت: «اگر تغییرات بر اساس یک مبنا، اصول و مصلحت تعلیم و تربیت باشد، باید همه قبول کنند اما اگر بر اساس مسائل جناحی و حزبی باشد، طبیعی است مردم ضرر می‌کنند».

- توزیع شیر که قرار بود از 15 آذر ماه در مدارس ابتدایی و متوسطه اول سراسر کشور اجرا شود، هنوز نتوانسته است به دست تمام دانش‌آموزان تحت پوشش برسد و گفته می‌شود هنوز طلب شرکت‌ها پرداخت نشده است.

- در این هفته برف و سرما در برخی استان‌ها موجب تعطیلی مدارس شده است اما نکته حائز اهمیت، مشکل سیستم گرمایشی مدارس است که هنوز در برخی مدارس بخاری غیراستاندارد وجود دارد.

روز چهارشنبه گذشته نیز دبستانی در «باشت» استان کهگیلویه و بویراحمد دچار حادثه آتش‌سوزی شد؛ این حادثه به دلیل آتش گرفتن لانه پرنده که در کنار لوله بخاری مدرسه بوده رخ داده و البته به هیچ دانش‌آموزی آسیب نرسیده است.

- در این هفته دو حادثه تصادف نیز برای سرویس دانش‌آموزان رخ داد؛ حادثه اول برای اتوبوس دانش‌آموزان در محور بروجرد ـ خرم‌آباد رخ داد که به مصدومیت 6 دانش‌آموز انجامید اما در حادثه دوم که روز گذشته بر اثر واژگونی سرویس مدرسه در کیش روی داد، به دانش‌آموزان هیچ آسیبی نرسید.

- یک فرهنگی آموزش و پرورش بوشهر وصیت کرد که پیکرش را پس از مرگ برای انجام فعالیت‌های پژوهشی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.

اسماعیل عباسی گفت: «من دارای فوق لیسانس تاریخ تعلیم و تربیت و مدرس آموزش و پرورش و دانشگاه بوده و دارای 21 مقام پژوهشی کشوری و استانی هستم؛ با کسب اجازه از دفتر مقام معظم رهبری و شخص امام جمعه استان تصمیم گرفتم پس از مرگ پیکرم را در اختیار دانشجویان علوم پزشکی برای تشریح قرار دهند تا حداقل بتوانم اینگونه اهدای عضو را نهادینه کنم».

- به رغم گذشت 3 ماه از آغاز سال تحصیلی، هنوز عملکرد عملی از وزارتخانه در خصوص وضعیت بودجه مدارس و طرح‌های تحولی دیده نمی‌شود و مدارس نیز با هزینه پول آب و برق و گاز خود مواجه هستند؛ از سویی برخی خانواده‌ها نیز نسبت به فشار مدرسه برای اخذ وجه، گلایه‌مند هستند. 

- از زمانی که ساعت کاری ادارات بیشتر شده است، برخی فرهنگیان حوزه ستادی برای رفتن به مدرسه درخواست داده‌اند؛ گفته می‌شود اضافه کاری برخی فرهنگیان تهرانی 3 ماه است که پرداخت نشده است.

- به رغم آنکه در دوره فعلی وزارت آموزش و پرورش به بازنشستگان بها داده شده است اما برخی افراد شاغل فعلی را نیز که در آستانه بازنشستگی بودند، به بهانه بازنشسته شدن، کنار گذاشته‌اند!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول