اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت فلز تدارک فولاد مبارکه:

اصفهان بهترین نقطه برای پایگاه قراضه کشور است

مدیرعامل شرکت فلز تدارک فولاد مبارکه، اصفهان را مکان مناسبی برای پایگاه جمع آوری قراضه کشور دانست.

اصفهان بهترین نقطه برای پایگاه قراضه کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا کچوئیان عصر امروز در حاشیه همایش صنعت قراضه آهن در جمع خبرنگاران گفت: بخش عمده تولید قراضه کشور توسط ضایعات خانگی صورت می‌پذیرد و اگر شهرداری‌ها این فرهنگ را ایجاد کنند که مردم خودشان این ضایعات را به مراکز خاصی که برای این منظور ایجاد شده ببرند و شهرداری از این ضایعات درآمد حاصل کند نه تنها دست واسطه‌ها قطع می‌شود، بلکه درآمد هم کسب می‌کند.

وی اظهار داشت: عدم اطلاع خانواده‌ها از ارزش این قراضه‌ها باعث می‌شود تا بخش زیادی از سود این قراضه‌ها توسط واسطه‌ها کسب گردد، در حالی که اگر شهرداری‌ها در این زمینه فعال شوند سود عاید از آن هزینه خود شهروندان و خدمات شهرها خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فلز تدارک فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: بازیافت ضایعات یا قراضه نمی‌تواند توسط شخص یا خانوار صورت بگیرد، بلکه باید حتما به کارگاه‌های مخصوصی برده شود و تنها کاری که می‌شود کرد این است که به مردم بگوییم این قراضه‌ها می‌تواند برای توسعه شهر آنها موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم برای قراضه و بازیافت آن نظم خوبی ایجاد کنیم، قطعا واسطه گرها وارد کار می‌شوند و بی نظمی زیادی در این زمینه ایجاد می‌کنند .

کچوئیان بیان داشت: در ایران برای تولید فولاد به میزان 20 درصد از کل تولیداتمان، به قراضه نیاز داریم و حتی در خوشبینانه‌ترین حالت هم نمی‌توانیم این نیاز را بر آورده سازیم و باید بخش زیادی از قراضه‌های مورد نیاز را از دیگر کشورها وارد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تعیین قیمت قراضه به طور مستقیم به عرضه و تقاضا بستگی دارد، افزود: برای این منظور باید زیر ساخت‌های خوبی ایجاد کنیم و این در حالی است که هنوز اسکله مناسبی برای کناره گیری کشتی‌های حامل قراضه آهن نداریم.

مدیرعامل شرکت فلز تدارک فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: برای جمع‌آوری قراضه‌ها باید کارگاه‌های مکانیزه فراهم کرد تا در تهیه این محصول تسریع گردد چرا که بیشتر قراضه‌های ایران ضایعات تراشکاری و پرس کاری است که به صورت انسانی جمع آوری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به طور متوسط روزانه حدود یک و نیم تا دو میلیون تن آهن قراضه در شرکت فولاد مبارکه اصفهان مصرف می‌شود.

انتهای پیام/63031/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول