اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای شهر اردبیل:

تبلیغات شهری در اردبیل به وحدت رویه نیاز دارد

دبیر شورای شهر اردبیل گفت: تبلیغات شهری و زیباسازی‌های محیطی براساس یک طرح جامع به وحدت رویه و ثمربخشی مناسب نیاز دارد تا در فاصله زمانی مناسب بتوان حرکت‌های مثبت و سازنده‌ای را در این زمینه انجام داد.

تبلیغات شهری در اردبیل به وحدت رویه نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سلامت صفری عصر امروز در جلسه کمیسیون زیباسازی شهر در اردبیل اظهار داشت: اعضای شورای شهر اردبیل طرحی را پیشنهاد کردند که براساس آن تبلیغات شهری و منظر زیبای محیطی به شکل مطلوب و مناسب سامان یافته و قوانین و مقررات مرتبط تهیه و تدوین می‌شود تا در این زمینه براساس یک مدیریت جامع بتوان اقدامات مثبت و سازنده را انجام داد.

وی تصریح کرد: ما در مدیریت‌های اجرایی باید براساس یک قواره مشخص و آیین‌نامه اجرایی شفاف و روشن اقداماتمان را انجام دهیم که در این ارتباط برخی نابسامانی‌ها و سیمای بد شهری را در تبلیغات محیطی و شهری شاهد هستیم که امیدواریم سازمان پارک‌ها و فضای سبز در این زمینه و براساس طرح جامعی که تهیه می‌شود، اقدامات زیربنایی را انجام دهد.

صفری با بیان اینکه بیش از 15 ماده و 47 تبصره در بخش زیباسازی محیطی و تبلیغات شهری پیش از این تدوین شده و بخشی از آنها نیز عملیاتی شده است، خاطر نشان کرد: مشکل اصلی اینجاست که حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به صورت جزیره‌ای و خارج از قاعده، قواعد، مقررات و آیین‌نامه‌های رسمی بوده و به دلیل وجود خلأ قانونی در این حوزه باید تکلیف محورانه ورود پیدا کرد تا سیمای شهری را از برخی ناهنجاری‌ها و اقدامات نامربوط بر حذر کرد.

این مسئول اضافه کرد: ما در حوزه تبلیغات شهری و زیباسازی محیطی به یک وحدت رویه و اقدام در مدت زمان مشخص نیاز داریم که در گام اول باید جانمایی‌ها انجام شده و یک تابلوی تبلیغاتی منظم و شکیل را در ابعاد مشخص در فضای شهری شاهد باشیم.

وی تصمیم‌گیری‌ها در این حوزه را نیازمند یک مدیریت مشارکتی و نگاهی به آینده روشن و طولانی توصیف کرد و ادامه داد: در صدور مجوزها امتیازبندی‌ها، بهره‌برداری‌ها، سطح‌بندی سرزمینی و تعریض عوارض سالانه برای تابلوهای شهری باید حرکت‌های مثبت و تأثیرگذار انجام داد که در این زمینه امیدواریم با یک نگاه کارشناسی و ارزش‌مدارانه اقدامات مثبت و سازنده انجام شود.

دبیر شورای شهر اردبیل ضرورت تقسیم‌بندی،‌ چارت‌بندی و اصلاح ساختار مدیریتی را در این حوزه با توجه به اصل دور شدن از رفتارهای سلیقه‌ای و مقطعی یادآور شد و گفت: در کنار حذف برخی از برخوردهای سلیقه‌ای و جزیره‌ای آنچه که در این زمینه مهم و ضروری به نظر می‌رسد بازنگری در نوع، طرح، اندازه و ابزارهای تبلیغاتی است که باید به شکل هنرمندانه و همراه با برجستگی‌های خاص صورت بگیرد.

صفری در ادامه افزود: ما باید در حوزه فرهنگ‌سازی در بخش‌های مختلف برای مردم تابلوها و علائم هشدار‌دهنده‌ای را در سطح شهر راه‌اندازی کنیم که در این ارتباط به نظر می‌رسد به مانند طرح تفصیلی و جامع، طرح تبلیغات شهری و منظر زیبا در مناطق مختلف شهر نیاز به بازنگری و دقت نظر بیشتر دارد.

در مسیر رودخانه بالیقلو باید نمادسازی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سالار شاکر یکی از اعضای شورای شهر اردبیل در این ارتباط تصریح کرد: ما در بخش زیباسازی شهر به دلیل توسعه‌یافتگی ناهمگون اردبیل با مشکل روبه‌رو هستیم به طوری که اصلاً به ارتفاع‌سازی و فروش تراکم در مناطق مختلف شهر توجهی نشده است.

وی ارتفاع ساختمان‌ها را گاه بلند و گاه پست از مشکلات و نارسایی‌های سیمای شهری و مبلمان حقیقی توصیف کرد و ادامه داد: ما در طول رودخانه بالیقلو نمادی نداریم که بخواهیم از آن استفاده کنیم.

لیلا تقوی دیگر عضو شورای شهر پیشنهاد کرد که در نمای ساختمان‌ها، رنگ‌آمیزی جداول و بسیاری از اقدامات تزئینی در سطح شهر به رنگ‌های شاد منطبق بر استانداردهای بین‌المللی توجه شود و در کنار آن مبلمان شهری نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ‌ما در تعیین تعرفه‌ها سعی داریم مناطق مختلف شهر را براساس ارزش منطقه‌ای در نصب تابلوها و هزینه‌های تعریف شده مد نظر قرار دهیم تا واگذاری‌ها به شکل عادلانه اتفاق بیفتد.

رحیم آقازاده دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز گفت:‌ هر چند کمیته زیباسازی شهری در سال‌های اخیر برخی حرکت‌ها و اقدامات را انجام داده و هزینه‌هایی را متحمل شده اما همه آنها نتیجه بخش نبوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما همچنان در حوزه نمادسازی و المان شهری نتوانستیم موفق عمل کنیم و بسیاری از ساختمان‌های ما به دور از معماری اسلامی، ارزشی و ایرانی احداث شده که لازم است در ترکیب کمیته زیباسازی از اساتید و صاحب نظران استفاده کنیم تا مشکلاتی را متوجه این حوزه در آینده نکنیم.

محمد فیضی سخنگوی شورای شهر اردبیل نیز ضرورت استفاده از تابلوهای روان را در سطح شهر به ویژه در حوزه تبلیغات شهری و آگاه‌سازی بسیار ضروری اعلام کرد.

حسین افسانه دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز ورود اعضای شورای شهر را به حوزه اجرایی صحیح ندانست و گفت: ما باید در جایگاه یک سیاست‌گذار و حرکت‌دهنده عمل کنیم و از هرگونه ورود به حوزه اجرا پرهیز داشته باشیم.

انتهای پیام/62004/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول