اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی

پژوهشگران برگزیده مرکز تحقیقات اسلامی مجلس تقدیر شدند

مراسم تقدیر از پژوهشگران برگزیده مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) شهر قم برگزار شد.

پژوهشگران برگزیده مرکز تحقیقات اسلامی مجلس تقدیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و جمعی از محققان و پژوهشگران حوزه علمیه قم حضور داشتند.

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی با اشاره به اینکه حیات و پیشرفت هر کشور به حیات و پویایی و نشاط علم در آن کشور باز می‌گردد، اظهار کرد: حیات، نشاط و پویایی علم به فعال بودن پژوهش در آن علم بستگی دارد.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی یک مرکز پژوهشی جدید است و تجربه نوینی را در عرصه پژوهش‌های دینی شکل داده است، گفت: در مرکز ما مطالعه جمعی به شکل ویژه‌ای به وجود آمده است و می‌توان آن را گسترش داد و به سرانجام رساند.

در ادامه همایش حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد‌حسن ابوترابی‌فرد به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اینکه علم از نگاه دین مهمترین و یا تنها ابزار سیر و سلوک بشر به سوی کمال است، گفت: نظام جمهوری اسلامی باید با همین نگاه حرکت خود را تنظیم کرده و نقشه راه را تدوین کند.

وی بیان کرد: امیدوارم این مرکز با نگاه دقیق و عمیق بتواند در راستای فهم درست مسائل کلیدی و ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر مبانی اصول علمی و دینی افق روشنی را فراروی نظام و نهاد قانون‌گذاری کشور ارائه کند.

در ادامه مراسم از کتاب‌های «دین، مسجد و قانون‌گذاری» و کتاب «شناخت حقوق اسلامی» رونمایی شد و در مراسم از پژوهشگران برگزیده مرکز تحقیقات اسلامی مجلس تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/2258/ک20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول