اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نوشهر و چالوس:

مشکلات گازرسانی مرزن‌آباد مرتفع می‌شود

نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات گازرسانی مرزن‌آباد چالوس به‌زودی مرتفع می‌شود.

مشکلات گازرسانی مرزن‌آباد مرتفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، با حضور نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولان مشکلات روستاهای گَویتَر، گوهرکلا، بِهکله، سیرگاه، بنفشه‌ده و خشک‌دره مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست ابتدا روسای شوراهای اسلامی روستاها هرکدام دقایقی به بیان مشکلات و معضلات روستای خود پرداختند و سپس مسئولان به آن پاسخ دادند.

رئیس شورای اسلامی روستای " گویتر" گفت: آب شرب از مشکلات عمده این روستا است و علیرغم اینکه در گذشته مسئولان وعده حل این مشکل را دادند اما اقدامی در این باره نشد.

انوشیروان پولادی افزود: مسافت زیاد روستای " گویتر" با شهرستان چالوس باعث می‌شود تا مردم برای کار اداری شهرستانی مسافت زیادی را در  سرما و گرما طی کنند، بنابراین خواستار الحاق این روستا به شهرستان کلاردشت هستیم.

وی با بیان اینکه مردم روستای گویتر از نظر فرهنگی، آداب و رسوم سنن به کلاردشت بسیار نزدیک هستند، اظهار داشت: الحاق " گویتر " به کلاردشت بسیاری از مشکلات مردم منطقه را در امورات اداری حل می‌کند.

وی ابراز کرد: مردم این روستا در طول سال فقط در ایام تابستان بخاری‌های خود را جمع می‌کنند و در باقی سال بخاری‌ها روشن است بنابراین با توجه در حال اجرا بودن 10 کیلومتر از  لوله اصلی گاز در حوزه " گویتر" خواستار تسریع در روند گازرسانی به این منطقه هستیم.

همچنین رئیس شورای اسلامی روستای گوهرکلا بیان کرد: در باره آبرسانی به این روستا و حومه پس از پیگیری‌های مداوم و رفت و آمد به مرکز استان، به ما گفتند برای آبرسانی این منطقه نیاز به بودجه سه و نیم میلیارد تومانی است و بنابراین ما اکنون تقاضای رسیدگی داریم.

رحمت‌اله پورمرادی گفت: الحاق روستای گوهرکلا از بخش مرزن‌آباد به شهرستان کلاردشت خواسته بحق مردم این منطقه در راستای تسهیل در انجام کارهای اداری است.

وی با اشاره به سرعت بخشی در روند گازرسانی به این منطقه ابراز کرد: در زمینه طرح هادی روستا با مشکلاتی روبرو هستیم.

وی عنوان کرد: استقرار خودروی آتش‌نشانی در دهیاری روستای "گویتر" امری ضروری است تا در مواقع اضطراری امدادرسانی و اطفای حریق سریعا انجام شود چرا که خودروی آتش‌نشانی مرزن‌آباد با آن مسافت زیاد جوابگوی این منطقه نیست.

رئیس شورای روستای "بنفشه ده" هم در سخنانی گفت: مشکلات ما در زیر نام گردشگری کلاردشت پنهان شده است.

مهرداد محمدثانی با بیان اینکه کشاورزی و دامداری دیگر چندان جوابگو نیست، افزود: مردم اگر زمین‌های خود را می‌فروشند برای این است تا مرهمی بر مشکلات خود بگذارند.

وی تصریح کرد: مشکلات فاضلاب آب شرب را تهدید می‌کند و این می‌تواند در آینده مشکل‌ساز شود.

وی یادآور شد: الحاق این منطقه به کلاردشت از دیگر خواسته‌های مردم است تا مجبور نباشند در مواقع لزوم برای کارهای اداری مسافت زیادی را تا چالوس طی کنند.

رئیس شورای اسلامی روستای " بِهکله " گفت: آسفالت راه این روستا که با آسفالت جاده اصلی فاصله زیادی ندارد از مطالبات مردم است.

فرهمند بشکول افزود: از نظر منابع آب در منطقه مشکل خاصی وجود ندارد و می‌توان با مهار آب‌های سطحی همچون چشمه‌ها این مشکل را برطرف کرد که البته این امر نیاز به حمایت ویژه مسئولان است.

در ادامه رئیس شورای بخش مرزن‌آباد گفت: حدود 20 سال از لوله‌گذاری و ایجاد مخزن آب در این منطقه می‌گذرد اما آبی در مخزن و لوله‌ها وجود ندارد.

بیش از چهار هزار خانوار در منطقه "بیرون بشم" سکونت دارند و منتظر آب شرب هستند تا پروژه آبرسانی به سرانجام خود برسد.

شمع‌علی مرادنوری افزود: آب رسانی منطقه نیاز به اعتبارات ملی دارد و اعتبارات استانی و شهرستانی دردی را دوا نمی‌کند.

وی گازرسانی، تعریض برخی محورها در طول مسیر و نصب روشنایی را از دیگر مطالبات مردم منطقه عنوان کرد.

بخشدار مرزن‌آباد نیز با اشاره به کمبود شدید آب شرب گفت: مردم منطقه در شش ماهه‌ی اول سال با کمبود آب شرب مواجه هستند و این در حالی‌است که لوله‌گذاری شبکه اصلی آب شرب به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده است و نیاز به اعتبارات ملی و استانی است.

عابدین کیاپاشا افزود: لوله‌گذاری خط اصلی تغذیه گاز با پیگیری‌هایی که احمدی نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت انجام داده در حال اجرا است و امیدواریم لوله‌گذاری روستاهای در طول مسیر در اولویت قرار گیرند.

وی اظهار داشت: تعداد دهیاری‌های منطقه 22 دهیاری است که این رقم نیاز به افزایش است و باید مجوزهای آن اخذ شود.

* مشکلات گازرسانی مرزن آباد  به‌زودی مرتفع می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر و چالوس و کلادرشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: مشکلات گازرسانی کلاردشت به‌زودی مرتفع می‌شود.

قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه گازرسانی یک پروژه بسیار سخت همراه با  دقت و زمان کافی است، افزود: مشکلات گازرسانی در منطقه مرزن آباد در حال پیگیری است و مکاتباتی تا کنون در این مورد صورت گرفته است.

وی مشکل آب شرب منطقه را دغدغه‌ای جدی عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به ساخت و سازهای بی‌رویه در منطقه و حفر چاه‌ها برای تامین آب شرب  منابع زیرزمینی در معرض خطر قرار گرفته است.

احمدی تاکید داشت: کمیسیون ماده 99 در غرب استان باید فعال‌تر شود و مسئولین استانی باید نسبت به این امر توجه بیشتری کنند.

وی با گلایه‌مندی از طرح پزشک خانواده در استان اظهار داشت: اگرچه طرح پزشک خانواده به‌صورت پایلوت در استان مازندران اجرا شده است و طرح خوبی است امام نتوانست موفق عمل کند.

نماینده مردم نوشهرو چالوس و کلاردشت اعلام داشت: از آنجایی‌که بستر و زیربنای طرح پزشک خانواده در استان مهیا نیست بنابراین از مسئولین ذیربط خواستیم تا تکلیف این طرح روشن شود و مردم از سردرگمی در بیایند.

انتهای‌پیام/2296/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول