اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هاشمی رفسنجانی:

ایرانی‌ها خلف وعده نمی‌کنند/ تخلف آمریکایی‌ها را نمی‌پذیریم

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه ایرانی‌ها خلف وعده نمی‌کنند، گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند که تخلف اخیر خود را توجیه کنند و می‌گویند این تحریم‌ها متعلق به گذشته است اما ما نمی‌پذیریم.

ایرانی‌ها خلف وعده نمی‌کنند/ تخلف آمریکایی‌ها را نمی‌پذیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی دقایقی پیش در آیین سالگرد امام جمعه فقید رفسنجان اظهار داشت: طی این دو روز دو ملاقات با هیئت‌های اروپایی داشتم و آنها انتقاد کردند به تخلفی که آمریکا بعد از توافق ژنو کرد و گفتند آمریکا تسلیم لابی‌ها و افراد تند صهیونیست‌ها است که این کشور را تحت فشار قرار دادند.

وی افزود: زمانی که بعد از توافق ژنو، آمریکا تخلف کرد آنچنان تهاجمی علیه آنها پیش آمد که شرمنده شدند.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند که این تخلف را توجیه کنند و می‌گویند این تحریم‌ها متعلق به گذشته است اما ما نمی‌پذیریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز ‌نشستی را با نخست‌وزیر سابق ایتالیا داشتم و به من گفت به آمریکا معترض شدیم و گفتیم چرا به تنهایی رفتید و عهد را شکستید.

وی اذعان داشت: نخست وزیر سابق ایتالیا ادامه داد ما در شورای وزارت خارجه در بروکسل تصمیم گرفتیم خودمان به صورت مستقل تحریم‌های اروپا علیه ایران را کم کنیم.

هاشمی‌رفسنجانی خاطر نشان کرد: ما ایرانی‌ها مسلمان هستیم و پای امضای خود می‌ایستیم و خلاف وعده نمی‌کنیم. 

وی ابراز داشت: خون شهدا برای انقلاب ارزش زیادی داشت و شهدا از ما انتظار دارند که ابهت و عظمت انقلاب و ایران را حفظ کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از آفات انقلاب و عظمت ایران می‌تواند این اختلافات باشد که بین نیروهای انقلابی هم به وجود بیاید؛ باید سعی کنیم، یکپارچه در خدمت انقلاب باشیم. نظرات مختلف بین همه وجود دارد، اما اختلافات با رفاقت و صمیمیت حل می‌شود.

هاشمی‌رفسنجانی بیان داشت: این روزها مشکلات زیادی رفسنجان به وجود آمده است؛ از جمله آن خشکسالی است که همواره کشاورزان را با گرفتاری مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه همه گرفتار شرایط اقتصادی کشور هستند، تصریح کرد: مدیریتی که قبلاً حاکم بود سبب شد، نهاده‌های کشاورزی به کشور نیاید و کود و سم نامناسب موجب خسارت به کشاورزی شد.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام عنوان کرد: سایر کشور هم با مشکلاتی دچار بوده و هستند، مردم ما هوشیار هستند و در خانه‌ها می‌توانند با دنیا ارتباط داشته باشند.

هاشمی‌رفسنجانی اضافه کرد: مردم فهمیدند در شرایط بد باید بایستند همه به میدان آمدند و فردی را انتخاب کردند که اکنون شرایط اعتدال را در کشور حاکم کرد و این اعتدال نتیجه تفکر مردم است.

وی متذکر شد: ما طلب‌های زیادی از کشورها داریم و امیدواریم در مسیری که قرار گرفته‌ایم، راه‌ها باز شود و با برگشت این طلب‌ها حرکت اقتصادی به وجود بیاوریم که بیکاری‌ها کم شود.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام در پایان با بیان اینکه بسیاری از تحصیل کرده‌ها بیکار هستند، عنوان داشت: در حال حاضر در کشور 25 درصد بیکاری داریم.

انتهای پیام/80019/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول