اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل خبر داد

افزایش مدت قرارداد کارگران حجمی تا دو سال

شهردار اردبیل گفت: براساس مجوزی که از شورای شهر گرفته‌ایم با کارگران حجمی قرارداد دو ساله امضا کرده و پیمانکار را نیز مکلف به پرداخت حق و حقوق آنها کرده‌ایم.

افزایش مدت قرارداد کارگران حجمی تا دو سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری عصر امروز در نشست با کارگران حجمی خدمات شهری منطقه دو اردبیل، بستن قرارداد دو ساله با کارگران حجمی را گامی مثبت در راستای رفع برخی موانع و دغدغه‌های موجود در ارتباط با چگونگی تعامل پیمانکاران با کارگران در شیوه‌های قبلی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به تصمیمات و سیاست‌های کلی اتخاذ شده از سوی مسئولان کشور مبنی بر واگذاری امور خدمات رفت و روب شهری به بخش خصوصی، شهرداری اردبیل نیز نسبت به این کار اقدام کرده و تجربیات موفق حاصل از واگذاری خدمات رفت و روب شهری به بخش خصوصی در سایر کلانشهرها نیز نشان‌دهنده موفقیت و عملی بودن این طرح است.

وی تصریح کرد: کارگران حجمی خدمات شهری در شیوه جدید از نظر قراردادی و حقوقی ارتباط مستقیمی با شهرداری نداشته و به طور مستقیم با پیمانکار خدمات شهری مناطق شهرداری در ارتباط هستند که این موضوع هم سبب نمی‌شود تا شهرداری در مورد کوتاهی‌های احتمالی انجام گرفته از سوی پیمانکار در رابطه با حق و حقوق کارگران حجمی نظارت نداشته باشد.

بدری در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: زمینه استفاده از امکانات ورزشی شهرداری اردبیل از جمله سالن فوتبال همچون سایر کارکنان شهرداری برای کارگران حجمی خدمات شهری نیز مهیا بوده و عزیزان علاقمند از بین کارگران حجمی می‌توانند با ثبت‌نام در نوبت‌بندی از این امکانات استفاده کنند.

این مسئول با توصیه به کارگران حجمی خدمات شهری در مورد مراقبت از مخازن زباله و جلوگیری از ایجاد آسیب در این مخازن در هنگام جمع‌آوری و تخلیه زباله در خودروهای حمل زباله اضافه کرد: هر چند در اکثر مواقع مراعات می‌شود اما در مواردی معدود در زمان جاروی گرد و خاک معابر انتظار می‌رود کارگران از ریختن خاک و شن‌های جمع شده در زیر پای درختان و محوطه‌های فضای سبز خودداری کنند.

وی وجود برخی دغدغه‌ها در ارتباط با نیازهای کارگران حجمی را قابل رفع دانست و بیان کرد: هماهنگی‌های لازم با پیمانکار منطقه و معاونت خدمات شهری در مورد پرداخت به موقع حقوق کارگران حجمی انجام پذیرفته و پیمانکار مربوطه نسبت به بستن قرارداد کار شش ماهه با کارگران مطابق با قانون کار، ارائه صورت وضعیت در زمان مقرر و ارائه فیش حقوق ماهانه به کارگران حجمی خدمات شهری متعهد شده است.

شهردار اردبیل در رابطه با بحث رفاهی کارگران حجمی یادآور شد: علی‌رغم عدم درج امورات مربوط به رفاهی کارگران حجمی در قراردادهای مشابه در سایر شهرها، بنا بر اعتقادی که ما در این خصوص داشتیم هماهنگی‌های لازم با پیمانکاران مناطق جهت فراهم کردن زمینه بهره‌مندی کارگران حجمی طرف قرارداد از بند رفاهی در قرارداد منعقده انجام پذیرفته است.

بدری با بیان توصیه‌هایی در رابطه با امور مربوط به رفت و روب شهری ادامه داد: زحمات کارگران خدمات شهری در نزد افکار عمومی شهر و مسئولان ارزش بسیار بالایی داشته و اهمیت زیاد کار کارگران زحمتکش بر هیچ کس پوشیده نیست.

رعایت نکات ایمنی در حین کار ضامن سلامتی کارگران خدمات شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اردبیل نیز در این نشست با تقدیر از شهردار اردبیل اظهار داشت: رعایت برخی نکات ایمنی از سوی کارگران زحمتکشی که قبل از طلوع آفتاب فعالیت روزانه خود را آغاز می‌کنند به جهت حفظ سلامتی این عزیزان ضروری به نظر می‌رسد.

سرگرد علی فیروزی گفت: استفاده کارگران خدمات شهری از لباس‌های مخصوص و مجهز به شب‌نما در هنگام کار در معابر شهری به خصوص در ساعات تاریکی از مهمترین نکاتی است که رعایت آن در جهت حفظ ایمنی و سلامتی آنها نقش مهمی دارد و از پیمانکاران مربوطه نیز خواهشمندیم نسبت به این امر توجه جدی داشته باشند.

وی همچنین ضرورت رعایت مباحث قانونی در مورد استفاده کارگران خدمات شهری از وسیله نقلیه موتورسیکلت از جمله استفاده از کلاه ایمنی را یادآور شده و افزود: کارگران بدون اخذ گواهینامه رانندگی موتورسیکلت از استفاده از این وسیله نقلیه خودداری کنند.

فیروزی حساسیت رانندگی با موتورسیکلت به عنوان وسیله‌ای با تعادل بسیار پایین را خاطر نشان کرد و ادامه داد: کارگران می‌توانند با شرکت در دوره‌های آموزشی و ثبت‌نام در آزمون دریافت گواهینامه رانندگی این وسیله و دریافت این گواهینامه براساس ضوابط قانونی از وقوع هرگونه حادثه احتمالی ناگوار پیشگیری کنند، لذا همه آنها را به رعایت نکات ایمنی در حین کار که ضامن سلامتی کارگران خدمات شهری است، توصیه می‌کنیم.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول