اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با قول مساعد معاون رئیس جمهور

بیمارستان فوق تخصص قلب فرشچیان همدان تجهیز می‌شود

استاندار همدان گفت: معاون برنامه‌ریزی و نظارت رئیس جمهور قول مساعد داده که بیمارستان فوق تخصص قلب فرشچیان همدان سال آینده تجهیز شود.

بیمارستان فوق تخصص قلب فرشچیان همدان تجهیز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، محمد‌ناصر نیکبخت بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی همدان در تویسرکان، با استناد به سخنان  مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، ضمن تقدیر از نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: نخستین برکت یادواره شهید آیت الله مفتح در تویسرکان، حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور است.

وی از قول مساعد معاون رئیس جمهور در خصوص اتمام و تجهیز بیمارستان فوق تخصص قلب فرشچیان همدان خبر داد و افزود: بیمارستان فوق تخصص فرشچیان همدان هم‌اکنون 95 درصد پیشرفت دارد که با قول نوبخت معاون رئیس جمهور سال آینده تجهیز می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه وضعیت تویسرکان نیز برای معاون برنامه‌ریزی و نظارت رئیس جمهور تشریح و تقاضای نیاز ضروری در بحث راه و آب این شهرستان تقاضا داده شد که به طور حتم ایشان در این زمینه عنایت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه شهید مفتح از یاران امام خمینی(ره) بود، تاکید کرد: شهید مفتح در پیروزی انقلاب نهایت تلاش و ازخودگذشتگی را از خود نشان داد تا اینکه در این مسیر مقدس به شهادت رسید.

نیکبخت با تاکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه مهمترین و تاثیرگذارترین عامل در انسجام نیروهای دانشگاهی و حوزه بود، ابراز کرد: شهید مفتح در پیروزی انقلاب و انسجام‌بخشی حوزه و دانشگاه خدماتی ارزنده و قابل توجهی انجام داد به همین خاطر افراد کوردل این مرد بزرگ را شهید کردند، غافل از اینکه خون این شهید و دیگر شهدا نهال انقلاب اسلامی ایران را تنومند کرد.

وی در بخش دیگر از سخنانش تاکید کرد: استان همدان خاستگاه تمدن بشری است، اما متناسب با این نام، توسعه لازم را پیدا نکرده است.

استاندار همدان تاکید کرد: مبنای توسعه استان همدان توجه به گردشگری، کشاورزی و تولید است که هر سه مقوله نیاز به توجه ویژه دارد. 

وی گفت: امیدواریم که دولت تدبیر و امید در توزیع منابع نگاهی ویژه به استان همدان داشته باشند.

نیکبخت مباحث آموزش عالی، بهداشت و درمان و آب را از اولویت‌های استان همدان برشمرد.

نماینده مردم تویسرکان درمجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: با وجود محدویت‌های موجود در بودجه سال 93، اما در حد مقدورات توجهات خوبی به استان همدان شده است.

محمد‌مهدی مفتح با بیان اینکه برنامه ششم با هدف تعادل‌بخشی تنظیم خواهد شد، تاکید کرد: ما پنج برنامه در شرایط مختلف در کشور داشتیم، دو برنامه در راستای چشم‌انداز 20 ساله بوده که در اجرای این برنامه‌ها توازن را به شکلی که باید و شاید در عمل نداریم، به همین دلیل در ماده 180 برنامه پنج ساله چهارم دو درصد از بودجه سالانه برای رفع عدم توازن پیش‌بینی شده است.

وی افزود: این امر نشان‌دهنده این است در طی این سال‌ها ضمن اینکه خدمات زیادی شده اما تعادل و توازن منطقه‌ای برقرار نشده است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مطالعات انجام شده استان همدان از نظر عدم توازن دارای جایگاه دوازدهم است، ضمن اینکه ما از متوسط پائین نیستیم، خیلی هم شرایط مناسبی نداریم.

وی با بیان اینکه امیدواریم در برنامه ششم، استان همدان بتواند در جایگاه خوبی قرار گیرد، افزود: استان همدان ظرفیت‌های خیلی خوبی دارد اما متأسفانه برخی از آنها به فعلیت درنیامده است.

امام جمعه تویسرکان نیز با بیان اینکه خدا را شاکریم که الگوهایی مانند شهید آیت‌الله مفتح را داریم، اظهار کرد: شهید مفتح با تدابیر عالمانه خود در پیوند حوزه و دانشگاه بسیار تلاش کرد.

حجت الاسلام مرتضی موحدی با اشاره به اینکه شهید مفتح از تربیت فرزندان هم غافل نبود، گفت: نماینده مردم تویسرکان در مجلس فرزند این شهید بزرگ است که با تمام توان در راستای خدمت به مردم تلاش می‌کند.

انتهای پیام/89010/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول