اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار لرستان:

تلفات جاده‌ای در لرستان 8 درصد کاهش یافت

معاون امور عمرانی استاندار لرستان گفت: طی هشت ماهه امسال تلفات جاده‌ای در لرستان هشت درصد کاهش داشته است.

تلفات جاده‌ای در لرستان 8 درصد کاهش یافت

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مجید کیان‌پور ظهر امروز در همایش روز ملی حمل و نقل لرستان با بیان اینکه آموزش رانندگان، نوسازی و بهسازی در حوزه حمل و نقل این استان دو مولفه مهم و ضروری است، اظهار داشت: کاهش بیش از هشت درصدی تلفات جاده‎ای در هشت ماهه سال‎جاری نسبت به همین مدت سال گذشته در استان نشان از کارهای است که در این راستا صورت گرفته است.

کیان‌پور با اشاره به اینکه با توجه به فعالیت‎هایی که در استان اجرا می‎شود و جایگاهی استان در سطح کشور، باید لرستان از نظر شاخص‌های حمل و نقل تا پنج سال آینده به حد نصاب میانگین کشوری ارتقا یابد، گفت: برخی از دستگاه‌های ناوگان حمل و نقل لرستان باید نوسازی شوند، چراکه حمل و نقل از زیرساخت‌های مهم و حیاتی در توسعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث آموزش باید سرلوحه کار فعالان حوزه حمل و نقل قرار گیرد، تا روند نزولی تصادفات در این استان همچنان ادامه داشته باشد، ابراز داشت: باید برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای استان، علاوه بر اراده آموزش‌های لازم توسعه زیرساخت‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد، زیرا امروزه اهمیت حمل و نقل بر همگان واضح بوده و مسئولان و برنامه‌ریزان نیز توجه ویژه‌ای به این حوزه دارند.

در ادامه مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان گفت: میانگین سنی ناوگان اتوبوس لرستان نسبت به میانگین کشوری کمتر بوده یعنی میانگین سن اتوبوس در کشور بیش از 11 سال و در لرستان شش سال است.

نصرت‌الله حیدری میانگین سنی ناوگان سواری کرایه و مینی بوس لرستان را به ترتیب شش و نیم و27 سال عنوان کرد و اظهار داشت: این آمار در کشور به ترتیب شش و 24 سال برآورد شده است.

وی متذکر شد: چهار میلیون و 618 هزار نفر مسافر طی هشت ماهه امسال از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

حیدری خاطرنشان کرد: این تعداد مسافر توسط دو هزار و 55 وسیله نقلیه مسافربری شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه جابه‌جا شده است.

انتهای پیام/2304/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول