اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خبری خوش برای دوست‏داران طبیعت

یوزپلنگ آسیایی به پناهگاه حیات وحش خوش‎ییلاق بازگشت

مأموران یگان حفاظت محیط زیست در پناهگاه حیات وحش خوش‎ییلاق در محدوده چال گردنه، موفق به مشاهده دو قلاده یوزپلنگ آسیایی شدند.

یوزپلنگ آسیایی به پناهگاه حیات وحش خوش‎ییلاق بازگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ظهر امروز در جمع با خبرنگاران در این زمینه اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست پناهگاه حیات وحش خوش‎ییلاق در محدوده چال گردنه طی گشت مشترک با مأموران نیروی انتظامی بسطام موفق به رؤیت دو قلاده یوزپلنگ آسیایی شدند.

حمید ظهرابی افزود: در سال 1390 نیز در نزدیکی همین محدوده محیط‎بانان موفق شده بودند پس از 28 سال، دو قلاده یوزپلنگ آسیایی را مشاهده و از آنها تصویربرداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان در ادامه افزود: خوشبختانه با تلاش یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان با امنیت نسبی که در مناطق تحت مدیریت استان سمنان حاکم شده است، انتظار رشد جمعیت این‎گونه نادر و دیگر گونه‎های در معرض خطر انقراض را داریم.

ظهرابی همچنین خاطر نشان کرد: با مشاهده مجدد دو قلاده یوزپلنگ به جرأت می‎توان گفت که یوزپلنگ آسیایی به پناهگاه حیات وحش خوش‎ییلاق بازگشته است.

انتهای پیام/2249/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول