اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

روحانیت چراغ هدایت جامعه در زمان کنونی است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیون به عنوان راهنما در جامعه حضور دارند، گفت: پس از ائمه اطهار (ع) در زمان کنونی روحانیت هدایت جامعه را به عهده دارد.

روحانیت چراغ هدایت جامعه در زمان کنونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان کشور اظهار داشت: خداوند همه ما را برای مورد لطف قرار دادن دعوت کرده است.

وی بشر را موجودی آزاد و سرکش دانست و گفت: همواره بشر علاقه‌مند است که به صورت مطلق آزاد باشد و متوجه نمی‌شود که این آزادی ممکن است برای او خطر آفرین باشد.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه پیامبران برای هدایت و راهنمایی بشر نازل شده‌اند، تصریح کرد: همانگونه که والدین نسبت به سلامت و تربیت فرزندان احساس مسئولیت می‌کنند، ائمه اطهار (ع) نیز نسبت به هدایت و تربیت انسان‌ها مسئولیت دارند.

وی ابراز داشت: اگر والدین مراقب فرزند نباشند کودک آسیب می‌بیند به همین دلیل اگر کودکی دچار آسیب شود پدر و مادر او را مورد مواخذه قرار می‌دهند زیرا که مسئولیت و حضانت کودک با والدین است.

این مقام مسئول با بیان اینکه انسان نباید اعضای بدن خود را آزاد بگذارد، گفت: اگر کسی چشم خود را آزاد نگه دارد دچار آسیب می‌شود ولی در صورتی که به راه و روشی که ائمه (ع) توصیه کرده‌اند پایبند باشد از این آسیب‌ها مصون می‌ماند.

استاد حوزه علمیه قم به شگفتی پزشکان در مقابل دستوارت بهداشتی اسلام اشاره و بیان داشت: پزشکان پس از مطالعات فراوان و تحصیلات عالی، تازه به دلایل بخشی از دستوراتی که اسلام داده است، دست یافته‌اند.

وی با بیان اینکه اسلام منشا علم است، عنوان کرد: حضرت علی (ع) باب علم بود ولی جاهلان این منبع علم را 25 سال خانه‌نشین کرده بودند.

علوی‌گرگانی اضافه کرد: ائمه اطهار (ع) برای اینکه جامعه بشریت را از نابودی نجات دهند آنان را به راه درست هدایت می‌کردند و به همین دلیل جاهلان از این موضوع نگران بوده و ایشان را به شهادت می‌رساندند.

وی علما را در زمان غیبت امام زمان (عج) بهترین راهنما برای مردم دانست و گفت: دشمنان برای اینکه مردم به آگاهی نرسند آنان را از علما و روحانیت دور می‌کنند که مردم باید در این راستا آگاه بوده و با بصیرت عمل کنند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در بخش پایانی سخنان خویش خاطرنشان کرد: باید سنین جوانی را غنیمت شمرد و در این سن به دنبال کمال رفت.

انتهای پیام/78005/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول