اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین خبر داد

باز پس‌گیری 5700 متر‌ مربع از اراضی ملی در منطقه سالوک خراسان شمالی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین از باز پس‌گیری 5 هزار و 716 متر‌مربع از اراضی ملی در منطقه حفاظت شده سالوک این استان خبر داد.

باز پس‌گیری 5700 متر‌ مربع از اراضی ملی در منطقه سالوک خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، حمید فخرانی اظهار کرد: با پیگیری اداره حفاظت محیط زیست اسفراین در پرونده تخلف احداث یک واحد گاوداری در منطقه حفاظت شده سالوک و تقاضای رسیدگی برای پرونده متخلف، قاضی پرونده با صدور رای بدوی دستور تخریب واحد را داد.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین اظهار داشت: متخلف، قبل از اظهار نظر کارشناسی و گرفتن استعلام از نهاد مربوطه، اقدام به احداث واحد گاوداری کرده بود.

وی افزود: با توجه به ماده 16 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و بند (د) ماده 10 قانون شکار و صید، اراضی تحت مدیریت محیط زیست واگذار نمی‌شود و همچنین از بین بردن رستنی‌ها و تخریب اراضی محیط زیست جرم است.

فخرانی تصریح کرد: متخلف تخریب و تصرف عدوانی (احداث واحد گاوداری) در رای کیفری صادره از سوی قاضی اسفراین 15 میلیون ریال جریمه شد و همچنین با توجه به تبصره یک ماده 690 قانون مجازات اسلامی قاضی پرونده نیز دستور تخریب واحد را صادر کرد.

وی گفت: با توجه به حکم صادره مهلت سه ماه برای تخریب واحد به متخلف داده شد که پس از مهلت مقرر و عدم اجرای حکم، روز پنج‌شنبه گذشته با همکاری پاسگاه انتظامی سارمران واحد را تخریب کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین با تقدیر از قاضی پرونده، برخورد قاطعانه قضات با پرونده‌های زیست محیطی را باعث بازدارندگی مناسب در زمینه تخلفات زیست محیطی دانست.

انتهای پیام/63002/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول