اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر تبریز خواستار شد

لزوم تعیین تکلیف نظام درآمدهای پایدار شهرداری‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز خواستار تعیین تکلیف دولت و مجلس در خصوص تدوین و عملی‌سازی نظام درآمدهای پایدار شهرداری‌ها برابر قانون برنامه پنجم توسعه کشور شد.

لزوم تعیین تکلیف نظام درآمدهای پایدار شهرداری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شهرام  دبیری  صبح امروز در نشست مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز با تأکید بر این که بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه باید نظام درآمدهای پایدار تا پایان برنامه تعیین تکلیف می‌شد افزود: متأسفانه با وجود پی‌گیری‌های لازم این امر تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: این درحالی است که شوراهای اسلامی شهر، شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های ذیربط مکلفند سیاست‌هایی همچون کاهش نرخ عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی و تبدیل این عوارض به بهای خدمات بهره‌برداری و یا عوارض بر ارزش افزوده اراضی و املاک ناشی از اجرای طرح‌ها توسعه شهری، تعیین سهم شهروند در تأمین هزینه‌های خدمات عمومی، شهری و نوسازی و تعیین سهم دولت در ایجاد زیرساخت‌های توسعه شهری، تبدیل عوارض موضوع درآمد شهرداری‌ها از عوارض بر املاک به عوارض ناشی از مصرف و خدمات، تعیین ضمانت اجرایی برای وصول عوارض، بهای خدمات و سایر درآمدهای شهرداری‌ها و برون‌سپاری وظایف قابل واگذاری و هدایت بودجه شهرداری ها به سمت وظایف اصلی و قانونی را پی‌گیری و اجرایی کنند که این امر علاوه بر کاهش درآمدها، هزینه‌هایی را نیز به بدنه شهرداری‌ها تحمیل می‌کند.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز در عین حال برپایی نشست مشترک اعضای شورای شهر و شهردار تبریز با نمایندگان مردم در مجلس را گامی موثر برای پی‌گیری و حل مشکلات فرا روی مدیریت شهری دانست و ابراز امیدواری کرد با پی‌گیری‌های پارلمانی نمایندگان، امکان تسریع در پیش‌بینی‌، تأمین و تخصیص درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها به منظور خدمات رسانی مطلوب و سریع‌تر فراهم گردد.

پیگیری مطالبات شهرداری از دولت، پیگیری اعتبارات سفرهای استانی ریاست جمهوری در حوزه مدیریت شهری، استقرار مدیریت واحد شهری و معافیت‌های مالیاتی شهرداری از دیگر مسایل مورد پیگیری رئیس شورای اسلامی شهر از نمایندگان مجلس بود.

انتهای پیام/60002/ع

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول