اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا:

11درصد از مردم شهرضا عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا گفت: براساس مطالعات انجام گرفته 11درصد از مردم شهرستان شهرضا عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

11درصد از مردم شهرضا عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

فاطمه پورخاقان ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرضا اظهار کرد:در طول چهار سال گذشته میزان امکانات زیرساختی در حوزه کتاب و کتابخوانی در سطح شهرضا به میزان قابل توجهی افزایش یافته است که این مرهون پیگیری و تعامل مردم و مسئولان فرهیخته شهرستان است.

وی ادامه داد: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرضا نسبت به سال 88 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است اما همچنان تا تحقق چشم‌انداز شهرستان درحوزه کتابخوانی، فاصله قابل توجهی وجود دارد که مستلزم تلاش همگانی برای دست یابی به این اصل مهم است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا با اشاره به اینکه انتخاب مکان مناسب برای احداث کتابخانه استاندارد دراین شهر به طول انجامیده است، افزود: درحال حاضر چندین مکان مناسب در نقاط مختلف شهری برای احداث کتابخانه استاندارد شهرضا مطرح شده است که انتظار داریم با انجام مطالعات لازم در آینده نزدیک شاهد انتخاب گزینه نهایی برای اجرای این طرح عظیم فرهنگی باشیم.

وی با اشاره به اینکه تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز از مهم ترین نیازمندی‌های کنونی شهرضا در حوزه فرهنگی به شمار می‌رود، بیان کرد: برهمین اساس امیدواریم تا پایان سال‌جاری شاهد تشکیل مجمع خیران کتابخانه‌ساز شهرستان با رویکرد افزایش امکانات زیرساختی در حوزه کتابخوانی باشیم.

پورخاقان با تشریح تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه کتاب و لزوم اهتمام همگانی برای تحقق این اوامر حکیمانه گفت: در همین زمینه طرح احداث ایستگاه‌های مطالعه در سطح ادارات پرتردد شهرضا اجرایی شده است و همچنین دو ایستگاه بزرگ کتابخوانی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) و درمانگاه بیمه تامین اجتماعی در هفته کتاب با موجودی بالغ بر 15 هزار جلد کتاب مورد افتتاح قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طرح بازسازی و نوسازی کتابخانه و سالن مطالعه عسگریه (ع) شهرضا با محوریت شهرداری در مرحله اجرایی قرار گرفته است، افزود: بهره‌برداری از این پروژه سازنده در موعد مقرر نیازمند مساعدت مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر است که امیدواریم شاهد تحقق این اصل مهم باشیم.

انتهای پیام/63011/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول