اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش هنرمند البرزی

بزرگ‌ترین منبت زیارت عاشورا در ساوجبلاغ ساخته شد

بزرگ‌ترین کتیبه منبت‌کاری حاوی زیارت عاشورا با تلاش هنرمند البرزی ساخته شد.

بزرگ‌ترین منبت زیارت عاشورا در ساوجبلاغ ساخته شد

سعید صدوقی هنرمندی که این اثر ارزشمند و فاخر را خلق کرده، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ درباره هدفش از ساخت این اثر معنوی و فرهنگی اظهار داشت: مردم ایران اسلامی عشق و ارادت ویژه‌ای به سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) دارند و شیعیان هر چه دارند از خون شهدای کربلا است.

وی در پاسخ به این پرسش که علت پرداختن به این اثر هنری چه بوده است، گفت: قرائت زیارت عاشورا همواره از سوی بزرگان دینی و مراجع عظام تقلید توصیه شده است و بسیاری از شیعیان هر هفته این زیارت‌نامه معنوی و ارزشمند را قرائت می‌کنند.

این هنرمند البرزی افزود: با توجه به تهاجم گسترده‌ای که دشمنان اسلام و انقلاب برای منحرف کردن ذهن جوانان مسلمان به‌ویژه جوانان کشورمان در سال‌های اخیر داشته و دارند باید از ابزار فرهنگی و هنری برای مقابله با این تهاجم استفاده کنیم.

صدوقی اظهار داشت: خوشبختانه هنرمندان متعهد بسیاری در کشورمان فعالیت دارند که سال‌های اخیر آثار فاخر معنوی و مذهبی بسیاری را تولید و عرضه کرده‌اند.

اهدای بزرگ‌ترین کتیبه منبت‌کاری زیارت عاشورا به حرم امام حسین (ع)

وی افزود: من نیز از سال‌ها قبل به دنبال این بودم که وظیفه خود را در این زمینه به صورت هرچند کوچک انجام دهم که در نهایت ساخت کتیبه زیارت عاشورا با استفاده از هنر منبت‌کاری به ذهنم رسید.

صدوقی گفت: به همین دلیل از اواسط سال 85 کتیبه را طراحی و ساخت آن را آغاز کردم که در نهایت پس از هفت سال طی روزهای اخیر به پایان رسید.

وی ادامه داد:‌ تمام هزینه‌های مربوط به ساخت این اثر را به صورت شخصی تامین کرده و پس از نمایش در استان البرز به حرم امام حسین (ع) اهدا خواهم کرد.

صدوقی در پایان گفت: در حال رایزنی برای انتقال به کربلا و نصب این اثر در حرم سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) هستم.

لازم به توضیح است، بر اساس توضیحات این هنرمند البرزی کتیبه فوق با بهترین مواد اولیه ساخته شده است و حدود هفت متر ارتفاع دارد.

متن زیارت عاشورا نیز در 27 سطر و به خط ثلث نگاشته شده و با هنر منبت‌کاری ساخته شده است.

انتهای پیام/2302/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول