اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد قوچان:

بودجه فرهنگی ارشاد قوچان از ابتدای سال 1.2 میلیون تومان بوده است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان گفت: بودجه فرهنگی این اداره در سال گذشته 2 میلیون و 400 هزار تومان بود که امسال تاکنون تنها یک میلیون و 200 هزار تومان به آن تخصیص داده شده است.

بودجه فرهنگی ارشاد قوچان از ابتدای سال 1.2 میلیون تومان بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، جلیل سروری صبح امروز در دیدار اصحاب فرهنگ و هنر قوچان با مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار داشت: دیدار اصحاب فرهنگ و هنر با مسئولین فرصتی برای بیان دیدگاه‌ها، نظرات و مشکلات اهالی فرهنگ شهرستان در باب مشکلات صنفی و شهری خود خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به علت نبود مکان مناسب در مجتمع فرهنگی هنری قرار دارد، گفت: اداره ارشاد اسلامی قوچان اگر به کتابخانه تربیت که خود متولی و پیگیری کننده آن بوده و از نظر شاخص‌های کتابخانه‌ای در جایگاه مناسبی قرار نداشته، انتقال یابد مجتمع در اختیار هنرمندان شهرستان قوچان قرار خواهد گرفت.

سروری تاکید کرد: بودجه فرهنگی اداره ارشاد قوچان در سال گذشته 2 میلیون و 400 هزار تومان بوده که در سال‌جاری تاکنون فقط یک میلیون و 200 هزار تومان آن دریافت شده این درحالی است که فقط برای سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی-هنری تاکنون 75 میلیون تومان اعتبار جذب شده است.

وی با تاکید بر این موضوع که تاکنون 68 نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برپا شده است، یادآور شد: اداره ارشاد قوچان فاقد نگارخانه بوده اما توانسته در 6 ماهه نخست سال‌جاری 26 عنوان نمایشگاه فرهنگی و هنری با 42 هزار بازدیدکننده در قوچان برپا کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان تصریح کرد: قبل از سال 88 کانون‌های مساجد شهرستان قوچان 13 کانون بوده که پس از آن به 77 کانون رسیده و 33 کانون دیگر نیز در حال اخذ مجوز راه‌اندازی هستند.

وی قوچان را در گذشته فاقد خانه فرهنگ دیجیتال دانسته و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون قوچان دارای یک خانه فرهنگ دیجیتال بوده و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی توانسته دو موسسه قرآنی شهرستان را به هفت مؤسسه افزایش دهد.

سروری با اشاره به این مطلب که هم‌اکنون 11 انجمن فرهنگی و هنری در شهرستان قوچان در حال فعالیت هستند، بیان کرد: احداث مجتمع فرهنگی و هنری با ظرفیت بیش از 500 نفر که نیاز شهرستان بوده به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ردیف بودجه سال آینده قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: احداث پژوهشکده موسیقی، احداث خانه نمایش، احداث نگارخانه، برگزاری دائمی پیران چنگی و... از جمله مشکلات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان در زمینه اشاعه فرهنگ و هنر اصیل بومی قوچان بوده که تمام موارد طی نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده و ایشان دستورات لازم برای آنها را صادر کرده‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان با بیان این مطلب که هم‌اکنون 50 مرکز عرضه محصولات فرهنگی و هنری در قوچان در حال فعالیت‌اند، گفت: آموزش‌های مراکز مهارت‌آموزی شهرستان تاکنون توانسته در بحث اشتغال‌زایی در سه سال پیاپی رتبه اول استان را کسب و 2 هزار گواهینامه تاکنون صادر کنند.

انتهای پیام/2202/ل40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول