اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین (ع):

تفکر شهدا باید در جامعه ادامه داشته باشد

رئیس دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه راه، تفکر و اندیشه شهدا باید ادامه داشته باشد، گفت: اگر بخواهیم ادامه دهنده این راه طولانی باشیم باید تحمل سختی‌ها و تفکر شهدا را داشته باشیم.

تفکر شهدا باید در جامعه ادامه داشته باشد

سردار مهدی صباغ صبح امروز در مراسم یادبود جانباز شهید سردار مجید نبیل که به تازگی به جمع یاران شهیدش پیوسته، به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و هیئت رزمندگان انصار المهدی (عج) با اشاره به مطلب فوق افزود: در ادامه‌ راه شهدا، اگر از ولایت فاصله بگیریم، مدیون شهدا خواهیم شد و برای ادامه راه شهدا نیز باید از برخی از میادین مین و خاکریزها گذر کنیم که این مهم با توجه و عمل به بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری محقق خواهد شد.

صباغ با بیان ویژگی‌های شهید مجید نبیل ابراز داشت: در عملیات محرم، تیر دشمن به نخاع این شهید بزرگوار اصابت کرد و در حالی که به شدت زخمی شده و خون از بدنش جاری بود، وقتی عملیات آغاز شد، در کمال ناباوری، درد و خونریزی خود را فراموش کرده و نیروها را به حمله و مقابله با دشمن تشویق می‌کرد، کاری که در طول دفاع مقدس از شهدا دیده می‌شد.

رئیس دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین (ع) گفت: شهید مجید نبیل، پس از جانباز شدن سی سال مقاومت کرد و در این مدت سختی و مشکلات بی‌شماری را تحمل کرد، او در واقع مجاهدت می‌کرد و هیچگاه خستگی نداشت.

در شهادت مجید نبیل احساس خسارت کردم

مرتضی روزبه استاندار قزوین نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مجید نبیل بیان کرد: من در شهادت مجید نبیل احساس خسارت کردم.

وی در این مراسم با اشاره به سابقه‌ حضورش در 8 سال دفاع مقدس گفت: تقدیر الهی این بوده که در رهگذر تاریخ، من و امثال بنده بمانیم برای یک چنین روزهایی، البته به این معنی نیست که ما از شهدا و رزمندگان فاصله گرفته‌ایم بلکه امروز هم نهایت آرزویم تحقق سیره و راه شهداست.

روزبه با انتقاد از نوع نگاه برخی افراد به یادبود شهدا اظهار داشت: من جزو منتقدین جدی برای نوع نگاهمان به شهدای عزیز هستم و باید فکری کرد و ابتکاری به خرج داد. باید نوآوری داشته باشیم و از فرصت‌های خدادادی وجود رزمندگان که مانده‌اند، استفاده شود، تا کارهای جدید و نو در معرفی و ماندگاری شهدا انجام شود.

شهید نبیل مصداق بارز پاسدار بودن، پاسدار ماندن و پاسدار شهید شدن

در ادامه این مراسم علیرضا کشاورز قاسمی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین طی سخنانی به بیان سیره و ویژگی‌های شهید نبیل پرداخت و گفت: شهدا محصول ناب و خالص تربیت اسلامی و انقلاب اسلامی هستند و شهید نبیل مصداق بارز پاسدار بودن، پاسدار ماندن و پاسدار شهید شدن است.

وی افزود: شهید مجید نبیل در 30 سال جانبازی‌اش بر روی ویلچر زندگی کرد و در طول این مدت به جز خدا از احدی چیزی نخواست و همواره با تحمل درد و رنج و شکر به درگاه خداوند، همیشه کمک به دیگران را نسبت به سایر کارها، ارجح دانسته و در هر عرصه اجتماعی و اقتصادی که ورود پیدا می‌کرد، درجه یک آن عرصه بود.

کشاورز قاسمی ابراز داشت: شهید نبیل، پاسدار ارزش‌های اسلامی بود و در مقابله با زر و زور و تزویر به خوبی امتحان پس داده و هیچگاه تحت تاثیر آن قرار نگرفت.

این مسئول با اشاره به آینده‌نگری شهید نبیل در ابعاد مختلف افزود: شهید نبیل، روزهای آخر عمرش بیش از هر چیز در خصوص نسل جوان و توجه آموزش تخصصی و مدیریتی آنان توصیه می‌کرد و معتقد بود آینده در دست جوانان است و اگر بخواهیم انقلاب را حفظ کنیم به حرف و شعار نیست، بلکه با تربیت صحیح و علمی جوانان است که ارزش‌های اسلامی در جامعه حفظ و جاری خواهد شد.

در ادامه این مراسم از دوستان و همرزمان شهید مجید نبیل به بیان خاطرات خود پرداختند.

انتهای پیام/77009/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول