اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل غله استان یزد:

آرد اغلب نانوایی‌های یزد تناسبی با نان تولیدی‌شان ندارد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان یزد گفت: در حال حاضر، آرد مورد استفاد در اغلب نانوایی‌های استان یزد، تناسبی با نان تولیدی ‌آنها ندارد که باید در این زمینه برنامه ریزی شود.

آرد اغلب نانوایی‌های یزد تناسبی با نان تولیدی‌شان ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، سید قاسم زمانیان صبح امروز در دیدار با فرماندار شهرستان ابرکوه اظهار داشت: هر آردی باید بر اساس نوع نان تولیدی در نانوایی‌ها مورد استفاده قرار گیرد اما اکنون این اتفاق نمی‌افتد و در بسیاری از نانوایی‌ها آردی نامتناسب با نان تولیدی استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: به عنوان نمونه در تعدادی از نانوایی‌های سنگکی از آرد سفید استفاده می‌شود که این امر علاوه بر پایین آوردن کیفیت نان، نظر متقاضیان نان سنگک واقعی را نیز جذب نمی‌کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان یزد تصریح کرد: برای نان سنگک باید آرد سبوس‌دار مورد استفاده قرار گیرد تا هم کیفیت نان بالا رود و هم مردم نسبت به خرید نان سنگک تمایل نشان دهند.

وی ادامه داد: استفاده از آرد نامتناسب با تافتون و لواش نیز تیرگی این نان‌ها و نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان یزد با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای افزایش کیفیت پخت نان در استان یزد به کار گرفته‌ایم، افزود: در این راستا علاوه بر درجه‌بندی آردها و متناسب کردن توزیع آرد با نوع نان تولیدی، آموزش نانوایان را نیز از چندی پیش در دستور کار قرار داده‌ایم.

زمانیان خاطرنشان کرد: از 2 سال گذشته تاکنون، نانوایان استان یزد با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان یزد، آموزش‌های مورد نیاز را فرا گرفته‌اند که این امر در بهبود کیفیت نان در بسیاری از نقاط استان یزد، موثر بوده است.

فرماندار ابرکوه نیز در این جلسه اظهار داشت: درجه‌بندی آرد اقدامی بسیار خوب در راستای بهبود کیفیت نان است و امیدواریم با اجرای این برنامه، شاهد رضایت بیشتر مردم و بهبود کیفیت نان به‌ویژه نان‌های سنتی نظیر سنگک باشیم.

اسماعیل برزگرزاده در مورد آموزش نانوایان نیز عنوان کرد: این برنامه در شهرستان ابرکوه به خوبی در حال انجام است و از 52 نانوایی این شهرستان 60 نفر در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.

وی در مورد دوگانه‌سوز کردن نانوایی‌های ابرکوه نیز اظهار داشت: نیاز است با یاری سازمان غله استان یزد، نسبت به دوگانه سوز کردن نانوایی‌ها برای فعالیت آن‌ها در زمان قطع برق و یا حوادث غیرمترقبه تلاش شود.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول