اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط استاندارد قزوین صورت گرفت

اتمام مرحله نخست بازرسی از طلافروشی‌های قزوین

معاون ارزیابی انطباق اداره استاندارد قزوین از اتمام مرحله نخست بازرسی از طلافروشی‌های قزوین خبر داد و گفت: از آغاز طرح بازرسی از واحدهای صنفی طلافروشی تاکنون 335 واحد در این استان مورد بازرسی و نمونه برداری قرار گرفت.

اتمام مرحله نخست بازرسی از طلافروشی‌های قزوین

سید محمدرحیم خالقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: طرح اولیه کنترل فلزات گرانبها که از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده بود با بازرسی 335 واحد صنفی طلا فروشی در سطح استان قزوین و با نمونه‌برداری تعداد 327 قطعه انواع زیورآلات و طلاجات برای آزمون تعیین عیار به کار خود پایان داد.

وی افزود: حدود 5 درصد این نمونه‌ها دارای عیار پایین‌تر از حد بحرانی استاندارد بودند که اقدامات قانونی لازم در این خصوص صورت گرفته است.      

معاون ارزیابی انطباق اداره استاندارد قزوین تصریح کرد: هدف از آزمون مصنوعات طلا و فلزات گرانبها که بر اساس قانون بر عهده سازمان ملی استاندارد است، افزایش و تسریع روند استانداردسازی محصولات طلا و جواهر و حمایت از حقوق مصرف کنندگان است.

مدیرکل اداره استاندارد قزوین نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: در ادامه بازرسی از واحدهای صنفی استان در راستای طرح اجرای هماهنگ استاندارد، مقادیر قابل توجهی همبرگر 30 درصد و کباب لقمه با نام تجاری ارشیا، تولید صنایع بسته‌بندی گوشت ارشیا، به دلیل کیفیت پایین و نداشتن نشان استاندارد ملی ایران، شناسایی و از سطح بازار استان جمع‌آوری شد.

وی به هموطنان توصیه کرد تا به منظور حفظ سلامت و ایمنی جامعه، از مصرف هرگونه کالای بی‌کیفیت و غیر استاندارد جدا خودداری کرده و در صورت مشاهده مراتب را از طریق سامانه پیامکی 1000001517 و یا با شماره تلفن 1517 به این اداره کل اطلاع دهند.

پلمب یک واحد تولیدی شن و ماسه غیر استاندارد

این مسئول عنوان کرد: همچنین یک واحد تولیدی شن و ماسه با نام خاورمیانه در محدوده شهرستان تاکستان که بدون اخذ پروانه استاندارد مبادرت به تولید و فروش محصولات خود می‌کرد نیز به دلیل تولید و عرضه محصول غیر استاندارد و فاقد کیفیت، پلمب و خطوط تولید آن متوقف شد.

وی تأکید کرد: برخورد با واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی بدون پروانه استاندارد و فاقد کیفیت در سال جاری با جدیت بیشتر در سطح استان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/2667/ح20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول