اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر خمام:

احداث بیمارستان شهر خمام ضروری است

رئیس شورای اسلامی شهر خمام گفت: احداث بیمارستان یکی از ملزومات و ضروریات شهر خمام است.

احداث بیمارستان شهر خمام ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از خمام، سیدمجتبی حسینی‌نسب شامگاه دوشنبه در جلسه‌ هم‌اندیشی پیرامون مسائل و مشکلات این شهر، مدیریت علم‌محور را یکی از مسایل مورد توجه شورای دوره چهارم شهر خمام ذکر کرد.

وی اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است که طبق فرمایش مقام معظم رهبری با نگاه علمی به مسایل توجه شود و برنامه‌ریزی مدبرانه صورت گیرد که در آن شتابزدگی نباشد، کندی و کوتاهی صورت نگیرد و ثبات و استمرار سیاست‌ها ضروری تلقی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر خمام توسعه را مهم‌ترین مولفه‌ این نهاد برشمرد و افزود: توسعه واژه‌ای کوتاه است اما مفهومی وسیع دارد که ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را در بر می‌گیرد و باید در حد توان به طرف توسعه حرکت کنیم.

وی با بیان تاریخچه‌ شکل‌گیری شوراها، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را یکی از مترقی‌ترین قانون‌های اساسی در جهان دانست.

حسینی‌نسب گفت: با توجه به گسترش شهرنشینی بحث تجمیع مدیریت‌ها یکی از ضرورت‌های کشور است که بر لزوم اعطای اختیارات بیشتر به شوراها در ابعاد مختلف دلالت دارد.

وی با بیان اینکه بخش خمام از بسیاری شهرهای گیلان جمعیت شهری بیشتری دارد، ادامه داد: خمام با وجود اینکه از بودجه‌ یک بخش برخوردار است اما مانند یک شهرستان عمل می‌کند.

این مسئول، مسئله ورودی و خروجی شهر و محورهای مواصلاتی، ترافیک بسیار شدید، لزوم تامین اعتبار برای احداث خیابان 18 متری، مشکل دفع آب‌های سطحی و مشکل تعریض خیابان و آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌ها را از عمده‌ترین مشکلات شهر خمام ذکر کرد.

وی احداث بیمارستان را یکی از ملزومات شهر خمام دانست و افزود: به مسئله‌ توجیه اقتصادی این بیمارستان پرداخته شده است.

حسینی‌نسب با اشاره به برگزاری نخستین مانور آتش‌نشانی در شهر خمام، به لزوم تامین سِت نجات اشاره کرد و متذکر شد: جلسات متعددی با گروه‌های مختلف از جمله ورزشکاران، کانون‌های فرهنگی و هنرمندان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: در سه ماه اخیر طرح لایروبی رودخانه‌ها، لوله‌گذاری بن‌بست شهید فانی به‌ طول 50 متر، لوله‌گذاری بلوار کشاورز خواچکین به‌ طول 50 متر، و ... در خمام انجام شده است.

رئیس شورای شهر خمام، پیگیری‌ها برای احداث دو میدان جدید، برگزاری جلسات متعدد برای بررسی و برطرف شدن مشکل ترافیک و دیگر موارد را از فعالیت‌های شورای شهر خمام برشمرد و گفت: به‌زودی این عملکرد با مردم در میان گذاشته می‌شود.

وی مطالعه، اجرا و نظارت بر اجرا در بحث عمران را مهم خواند و با بیان اینکه مجموعه‌ شورای شهر خمام مجموعه‌ای انتقادپذیر است، خاطرنشان کرد: قطعاً نقایصی وجود دارد، اما امیدواریم با تلفیق جوانی و تجربه گام موثری برای برطرف شدن مشکلات شهر خمام برداشته شود.

امام جماعت آستان مقدس امامزاده حسن خمام نیز در جلسه مذکور با اشاره به برنامه‌های انجام شده و در حال اجرای شورای شهر و شهرداری خمام، گفت: مردم از مسئولان انتظار دارند.

حجت‌الاسلام محمود قاسمیان، با قدردانی از تلاش‌های شورای شهر سابق، افزود: برای کارهای بزرگ باید از کارشناسان استفاده شود.

وی مطرح کردن مشکلات با مردم را مورد تاکید مسئولان قرار داد و متذکر شد: نباید اقدامی صورت گیرد که در آینده مشخص شود اشتباه بوده یا توجیهی برای آن وجود نداشته است و باید همواره سنجیده و کارشناسی شده گام برداشت.

امام جمعه خمام نیز در نشست مذکور خدمات مسئولان اجرایی شهر را قابل قدردانی دانست و اظهار کرد: باید به اندازه‌ توان به مشکلات رسیدگی شود زیرا هر خدمتی که صورت می‌گیرد برای خمام بوده و در همین شهر باقی می‌ماند.

حجت‌الاسلام علیرضا عاشوری، به ضرورت بهره‌گیری و گسترش استفاده از ظواهر دینی و معنوی در سطح شهر خمام و ضرورت پیگیری احداث مصلی اشاره کرد.

وی افزود: در بخش خمام افراد خیر وجود دارند که باید با اتحاد و همدلی آنها را شناسایی و جنبه‌های معنوی شهر را برجسته‌تر کرد.

فرمانده‌ سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه وظیفه‌ همه ما کمک به توسعه شهر خمام است، گفت: خمام پس از چهار سال توسعه پیدا کرده است.

غلامرضا سیمایی با اشاره به اینکه برخی شهرهای گیلان در کوچک‌ترین حادثه با بحران مواجه می‌شوند و زیرساخت‌ها ظرفیت مطلوب را ندارند، افزود: مدیریت شهری به ویژه در شهرهای گیلان کار سختی است.

وی کار کردن در شرایط سخت را از ویژگی‌های مردان انقلاب دانست و تصریح کرد: همین ویژگی مردان انقلاب موجب شده تا موفقیت‌های بزرگی کسب شود.

این مسئول با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد، خاطرنشان کرد: اقدام‌‌های لازم برای برطرف شدن مشکلات شهر در دو بخش کوتاه‌مدت و بلندمدت تفکیک شود.

وی افزود: جلوگیری از جمع‌شدن آب‌های سطحی، رفع خرابی آسفالت، توجه به مسایل فرهنگی شهر، زیباسازی نمای ورودی شهر و نصب بنرهای مناسبتی از جمله مواردی است که باید در برنامه‌ کوتاه‌مدت گنجانده شود.

جلیل غیاثی عضو شورای شهر خمام نیز حضور افراد با‌نفوذ این بخش در کنار شورای اسلامی را به‌منظور توسعه و پیشبرد اهداف شهری مهم دانست و بر لزوم استفاده از تجارب آنها تأکید کرد.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس امامزاده حسن خمام نیز در نشست مذکور برطرف شدن مشکلات این شهر با کمک و همکاری همدیگر امکان‌پذیر دانست.

مهرداد مکرمی اظهار کرد: مشکل ترافیک از مسائلی است که شهروندان با آن مواجه هستند.

وی سرویس‌های بهداشتی شهر را کافی ندانست و افزود: نگه‌داری از سرویس بهداشتی مسجد جامع خمام هزینه‌ بالایی را متحمل می‌شود.

رئیس اداره‌ آموزش و پرورش خمام نیز در جلسه مذکور مدرسه‌ مولوی را معضل اولیه‌ این اداره دانست و اظهار کرد: در این مدرسه حدود 280 دانش‌آموز در سطح ابتدایی در یک ساختمان دو طبقه‌ مخروبه تحصیل می‌کنند و خطر بروز حادثه برای آنها وجود دارد.

عباس پیرخندان با بیان اینکه نیمی از دانش‌آموزان در مدارس تخریبی تحصیل می‌کنند، بر لزوم معرفی زمین به سازمان نوسازی مدارس، ضرورت تفکیک دو کانون فرهنگی تربیتی پسرانه و دخترانه تاکید کرد.

شهردار خمام نیز از برنامه‌های آینده‌ این نهاد خبر داد و گفت: قرارداد با پیمانکار جدید درباره آسفالت امضا می‌شود.

علیرضا پورهادی با اشاره به اینکه لکه‌گیری آسفالت آغاز شده است، متذکر شد: مسئله‌ روکش آسفالت در صورت مساعد شدن وضعیت هوا پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به احداث سرویس بهداشتی در پشت بازار، از برنامه‌ زیباسازی پل غیرهمسطح ورودی شهر خبر داد.

انتهای پیام/2300/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول