اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر اداره آموزش و پرورش دماوند:

ارزشیابی توصیفی در مدارس جدی‏تر گرفته شود

مدیر اداره آموزش ‌و ‌پرورش شهرستان دماوند گفت: ارزشیابی توصیفی در مدارس باید با تلاش همه معلمان و کادر اجرایی مدرسه‏‌ها، جدی‏تر گرفته شود.

ارزشیابی توصیفی در مدارس جدی‏تر گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمد مشهدی‎عباسی عصر امروز در حاشیه همایش تقدیر از معلمان پژوهشگر در سالن قدسیه دماوند بیان کرد: به صدا درآمدن زنگ پژوهش در مدارس به مناسبت هفته پژوهش به این معناست که باید تا یک سال دیگر برای پژوهش و فناوری تلاش و برنامه‌ریزی داشته ‌باشیم.

وی افزود: اگر خواهان تمدن، پیشرفت، عظمت و اقتدار کشور و جامعه خود هستیم، چاره‌ای جز پرداختن به پژوهش، مطالعه و تحقیق و هدایت دانش‌آموزان به این سمت نداریم.

مشهدی‎عباسی با اشاره به ورود مناسب سند تحول بنیادین در مبحث پژوهش تصریح کرد: بر همین اساس، در حال حاضر در پایه‏‌های ششم و هفتم، درس فناوری و پژوهش برنامه‌ریزی شده و دانش‌آموزان این پایه‌ها این واحدها را می‌گذرانند.

وی ادامه داد: نباید منتظر باشیم تا خود دانش‌آموزان در مؤسسات خصوصی مشغول فراگیری دانش و فناوری شوند، بلکه باید کار هدفمند انجام دهیم.

مدیر اداره آموزش ‌و ‌پرورش شهرستان دماوند، این امر را سرمایه‌گذاری روی افراد و دانش‌آموزان خواند و اظهار کرد: دانش‌‌آموزان در مدارس مهارت‌های زندگی را می‌آموزند و امروزه یکی از مهارت‌های بسیار مهم آشنایی با فناوری و هم‌گام شدن با دانش است.

وی تفکر و پژوهش را یکی دیگر از مهارت‎هایی خواند که دانش‌آموزان باید در مدارس فرا گیرند و تصریح کرد: دانش‌آموزان با این مهارت‌ها نحوه پژوهندگی و کاربرد آن را در کار و زندگی روزمره می‌آموزند.

مشهدی‎عباسی خطاب به آموزگاران و مدیران مدارس بیان کرد:‌ معلمان باید بدانند که سر کلاس چه کار کنند تا دانش‎آموزانی متفکر و پژوهنده تحویل جامعه دهند.

وی با بیان اینکه تفکر و پژوهش ابزار می‌خواهد، افزود:‌ خوشبختانه پژوهشگاه شهید فائزی دماوند در سال 1387، با همت و تلاش مسئولان وقت شهرستان به عنوان یک مرکز تفکر و پژوهش برای دانش‌آموزان راه‎اندازی شد.

مدیر اداره آموزش ‌و پرورش شهرستان دماوند با اشاره به لزوم توجه به ارزش‎یابی توصیفی خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر، این نوع ارزش‎یابی در پایه دوم متوسطه بر اساس ماده 44 و 45 آیین‎نامه آموزش و ارزش‎یابی مستمر در حال اجراست و وسیله خوبی برای تربیت دانش‎آموزانی محقق و پژوهشگر است.

انتهای پیام/2568/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول