به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمد مشهدیعباسی عصر امروز در حاشیه همایش تقدیر از معلمان پژوهشگر در سالن قدسیه دماوند بیان کرد: به صدا درآمدن زنگ پژوهش در مدارس به مناسبت هفته پژوهش به این معناست که باید تا یک سال دیگر برای پژوهش و فناوری تلاش و برنامهریزی داشته باشیم.
وی افزود: اگر خواهان تمدن، پیشرفت، عظمت و اقتدار کشور و جامعه خود هستیم، چارهای جز پرداختن به پژوهش، مطالعه و تحقیق و هدایت دانشآموزان به این سمت نداریم.
مشهدیعباسی با اشاره به ورود مناسب سند تحول بنیادین در مبحث پژوهش تصریح کرد: بر همین اساس، در حال حاضر در پایههای ششم و هفتم، درس فناوری و پژوهش برنامهریزی شده و دانشآموزان این پایهها این واحدها را میگذرانند.
وی ادامه داد: نباید منتظر باشیم تا خود دانشآموزان در مؤسسات خصوصی مشغول فراگیری دانش و فناوری شوند، بلکه باید کار هدفمند انجام دهیم.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند، این امر را سرمایهگذاری روی افراد و دانشآموزان خواند و اظهار کرد: دانشآموزان در مدارس مهارتهای زندگی را میآموزند و امروزه یکی از مهارتهای بسیار مهم آشنایی با فناوری و همگام شدن با دانش است.
وی تفکر و پژوهش را یکی دیگر از مهارتهایی خواند که دانشآموزان باید در مدارس فرا گیرند و تصریح کرد: دانشآموزان با این مهارتها نحوه پژوهندگی و کاربرد آن را در کار و زندگی روزمره میآموزند.
مشهدیعباسی خطاب به آموزگاران و مدیران مدارس بیان کرد: معلمان باید بدانند که سر کلاس چه کار کنند تا دانشآموزانی متفکر و پژوهنده تحویل جامعه دهند.
وی با بیان اینکه تفکر و پژوهش ابزار میخواهد، افزود: خوشبختانه پژوهشگاه شهید فائزی دماوند در سال 1387، با همت و تلاش مسئولان وقت شهرستان به عنوان یک مرکز تفکر و پژوهش برای دانشآموزان راهاندازی شد.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با اشاره به لزوم توجه به ارزشیابی توصیفی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، این نوع ارزشیابی در پایه دوم متوسطه بر اساس ماده 44 و 45 آییننامه آموزش و ارزشیابی مستمر در حال اجراست و وسیله خوبی برای تربیت دانشآموزانی محقق و پژوهشگر است.
انتهای پیام/2568/غ30/پو3002